Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
4. októbra 2023 o 11:36
Čas čítania 0:50

EÚ chce, aby si platil za Facebook a Instagram. Toto plánuje už čoskoro

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Návrh je pokusom spoločnosti Meta splniť nariadenia Európskej únie, ktoré môžu obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodia jej hlavný zdroj príjmov.

Sociálne platformy spoločnosti Meta sa snažia zaviesť pre používateľov Instagramu a Facebooku v Európe predplatné v prípade, že nechcú reklamy.


Diskutuje sa o niekoľkých cenových plánoch, ale poplatok 10 eur mesačne sa ukazuje ako najpravdepodobnejší, povedal jeden z nich, zatiaľ čo druhý zdroj uviedol, že bude zavedený v najbližších mesiacoch.


Návrh je pokusom spoločnosti Meta splniť nariadenia Európskej únie (EÚ), ktoré môžu obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodia jej hlavný zdroj príjmov.

Spoplatnené účty bez reklám 

Ponuka výberu medzi bezplatným využívaním služieb, ale s reklamami, a predplatným bez reklám môže viesť k tomu, že používatelia sa rozhodnú pre prvý model. To spoločnosti Meta umožní dodržať predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej reklamné podnikanie.


Na mobilných zariadeniach by cena za jeden účet vyskočila na zhruba 13 eur, pretože Meta by zohľadňovala provízie účtované obchodmi s aplikáciami Apple a Google, uviedol druhý zdroj.


Na porovnanie, Netflix si účtuje za základné predplatné 7,99 eura mesačne, zatiaľ čo YouTube Premium stojí približne 12 eur a prémiová služba Spotify približne 11 eur.


Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho komisára pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať tzv. kontrakt ako právny základ na posielanie reklám používateľom na základe ich online aktivity.

Facebook, mobil
Zdroj: Pexels
Domov
Zdieľať
Diskusia