Národná rada návrh zákona o verejnej osobnej doprave v stredu posunula do druhého čítania.
Tarifné a prepravné podmienky medzi železničnou dopravou, prímestskou autobusovou dopravou a mestskou hromadnou dopravou sa môžu zjednotiť. Cestovať by sa mohlo na jeden prepravný lístok všetkými prostriedkami verejnej osobnej dopravy.
Vyplýva to z vládneho návrhu zákona o verejnej osobnej doprave, ktorý Národná rada posunula v stredu do druhého čítania.
Zákonom sa má podľa Ministerstva dopravy SR zvýšiť efektivita systému verejnej osobnej dopravy či počet cestujúcich. Cieľom je zlepšenie koordinácie a nadväzností jednotlivých druhov dopravy prevádzkovanej vo verejnom záujme prostredníctvom koordinačného orgánu vo verejnej osobnej doprave, ktorým má byť Národná dopravná autorita (NADA).
Treba zriadiť novú dopravnú autoritu
Na tieto účely sú podľa predkladacej správy z plánu obnovy k dispozícii finančné zdroje vo výške 26,6 milióna eur. „Časť týchto zdrojov sa dá v prvej fáze použiť aj na zriadenie NADA,“ uviedol predkladateľ v predkladacej správe.
Dopravná autorita má zabezpečovať plnenie reformy 2 plánu obnovy. „NADA bude vykonávať pre objednávateľov činnosti spojené so zabezpečením dopravnej obslužnosti územia a dopravnou integráciou územia Slovenskej republiky, napríklad pripravovať návrhy cestovných poriadkov, tarify, prepravných poriadkov a podobne,“ priblížilo ministerstvo.
Účinnosť navrhuje od 1. augusta tohto roka okrem ustanovení týkajúcich sa národného integrovaného cestovného lístka. V tejto časti navrhuje účinnosť od 1. januára 2025.
