EÚ varuje Shein pre porušovanie pravidiel o ochrane spotrebiteľov, hrozia mu pokuty za falošné zľavy a zavádzajúce informácie.
Čínsky internetový obchod Shein čelí v Európskej únii hrozbe pokút za porušovanie pravidiel ochrany spotrebiteľov. EÚ varovala Shein kvôli nezákonným praktikám, medzi ktoré patria falošné ponuky zliav a zavádzajúce informácie o produktoch. Platforma má mesiac na to, aby EÚ predložila podklady na vyriešenie zistených problémov, ktoré odhalil prieskum Európskej komisie spolu so spotrebiteľskými úradmi Belgicka, Francúzska, Írska a Holandska.
Prieskum naznačil, že Shein tlačil na spotrebiteľov pomocou falošných termínov ukončenia ponuky, čo ich malo motivovať k rýchlemu nákupu. Komisia tiež zistila, že informácie o právach spotrebiteľov na vrátenie tovaru a peňazí boli často chýbajúce, nesprávne alebo zavádzajúce. Produkty označovali spôsobom, ktorý naznačoval, že ponúkajú niečo špeciálne, čo však už vyžaduje zákon.
Shein obvinili zo šírenia nepravdivých informácií
EÚ obvinila Shein aj zo šírenia nepravdivých informácií o udržateľnosti svojich produktov. Eurokomisár pre právny štát, Michael McGrath, zdôraznil: „Zákony EÚ na ochranu spotrebiteľa nie sú voliteľné, musia sa uplatňovať vo všetkých prípadoch.“ Dodal, že je teraz na Sheine, aby zlepšil dodržiavanie pravidiel a zosúladil svoje postupy s normami EÚ.
Prečítaj si aj tieto články: