Jeden z operátorov už vysvetlil, ako bude nový systém vyzerať v praxi.
Televízia Markíza sa rozhodla pre radikálny krok, ktorý nahneval veľkú časť jej divákov. Operátorom dala pokyn, aby zabránili pretáčaniu reklám pri sledovaní jej programov zo záznamu. Týka sa to staníc Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi aj Markíza Klasik. Výnimku majú iba satelitné a DVB-T vysielanie.
Zatiaľ čo doposiaľ si ľudia mohli pohodlne pozrieť obľúbený seriál alebo reláciu z archívu bez reklamného pásma, odteraz budú musieť reklamy sledovať. Prvý, kto ozrejmil detaily, bol východoslovenský operátor E-MAX. V ich prípade budú môcť diváci pretočiť iba 60 sekúnd, potom budú musieť z každej reklamy odsledovať minimálne tri minúty – až zvyšok sa dá preskočiť.
Zákaz spustia o polnoci z 20. na 21. mája. Dôvodom je tlak televízií na zvýšenie sledovanosti reklám, ktoré sú ich hlavným príjmom.
