Komplikácia hrozí dôchodcom, ktorí si dávajú posielať dôchodok na účet manžela/manželky.
Ak slovenský dôchodca nemá vlastný bankový účet, môže si nechať zasielať dôchodok na účet manžela alebo manželky. V prípade úmrtia majiteľa účtu však môže dôjsť k zablokovaniu účtu.
V prípade, že dôchodca potrebuje zasielať dôchodok na nový účet, môže podať žiadosť cez formulár „Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke.“ Sociálna poisťovňa však začne dôchodok na nový účet vyplácať až po uplynutí troch mesiacov od doručenia žiadosti.
Slovenskí seniori sa môžu tomuto scenáru vyhnúť tým, že osoba, ktorá využíva možnosť zasielania dôchodkov na účet manžela/manželky, môže poslať žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok. Žiadosť však musí potvrdiť manžel alebo manželka, ktorému na účet chodia peniaze. Zároveň to však musí potvrdiť banka.
Dôchodok nie je možné posielať na účty rodinných príslušníkov, len na účet manžela alebo manželky. Rovnako nie je možné posielať dôchodok na účet osobe mimo rodinného zväzku, akou je napríklad opatrovník.