Dôvodom je rýchly rast a snaha zjednodušiť riadenie, zrýchliť rozhodovanie a obnoviť firemnú kultúru založenú na efektivite a dôvere.
Spoločnosť Notino, ktorá je najväčším českým a zároveň aj popredným európskym online predajcom kozmetiky a parfumov, spustila rozsiahlu reorganizáciu. Tá zahŕňa aj prepustenie približne 300 zamestnancov, predovšetkým zo stredného a vrcholového manažmentu.
Firma uvádza, že jej mimoriadne rýchly rast v posledných rokoch si vyžaduje vnútorné zmeny. V súčasnosti pôsobí v 27 európskych krajinách a jej tržby za posledný fiškálny rok vzrástli o 28 % na 1,34 miliardy eur, čo predstavuje vyše 33 miliárd českých korún.
Cieľom je aj zjednodušenie organizačnej štruktúry
„Nebolo to ľahké rozhodnutie. Lúčia sa s nami ľudia, ktorí u nás pôsobili dlhé roky. Nie preto, že by zlyhali, ale preto, že firma prechádza zásadnou zmenou,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Zbyněk Kocián. Podľa neho je cieľom zjednodušiť organizačnú štruktúru, urýchliť rozhodovacie procesy a lepšie prepojiť kľúčové tímy naprieč firmou.
Notino zároveň ruší niektoré riadiace pozície, vrátane marketingového riaditeľa, a spája viaceré tímy do nových celkov. Vzniká tiež nové oddelenie Strategy & Planning, ktoré má posilniť prepojenie medzi stratégiou, výkonom a zodpovednosťou.
„Dostali sme sa do bodu, kde sa viac diskutovalo a schvaľovalo, než reálne konalo. Touto zmenou sa vraciame k pôvodným hodnotám – jednoduchosti, ťahu na bránku a dôvere v schopnosti našich ľudí,“ dodáva Kocián.
Aj keď je podľa neho prepustenie tak veľkého počtu zamestnancov bolestivé, verí, že je to nevyhnutný krok. „Ak chcete byť féroví k zvyšku tímu, musíte si priznať, čo nefunguje – a konať skôr, než bude neskoro,“ uzatvára.
