Na webovej stránke, ktorá slúži na spoločné organizovanie poškodených, sa prihlásilo už vyše 430 ľudí.
Koniec kuriérskej spoločnosti 123Kurier robí problémy veľkému množstvu e-shopov. Denník E nedávno upozornil na facebookovú skupinu, v ktorej sa združili stovky poškodených dodávateľov aj odberateľov.
E-shopy tvrdia, že v depách spoločnosti 123Kurier uviazlo množstvo nedoručených zásielok. To spôsobuje problémy tým, ktorí si tovar objednali, ale aj tým, ktorí ho odosielajú. Kuriérska firma e-shopom neuhrádza platby za doručený tovar. Pre menšie firmy to môže byť dokonca likvidačné. „Od polovice októbra nemáme vyplatené dobierky, ktoré 123Kurier prevzal od našich zákazníkov. Ide o 3 200 eur. Pre nás ako malú firmu je to skoro likvidačné, lebo ide o mesačnú výplatu pre dvoch ľudí,“ povedala majiteľka malej predajne sviečok.
Majitelia e-shopov sa sťažujú na zlú komunikáciu zo strany spoločnosti 123Kurier, vraj sa im nedá dovolať a nereagujú na sťažnosti. Poškodené e-shopy sa preto organizujú na facebookovej stránke s názvom „123Kurier poškodení dodávatelia a odberatelia“. Za prvých pár dní sa na stránku prihlásilo vyše 430 ľudí.
Pohľadávky voči kuriérskej firme môžu dosahovať dva až päť miliónov eur. Spoločnosti zároveň tvrdia, že s kuriérskou firmou nemali jasný zmluvný vzťah, lebo väčšinu objednávok realizovali cez formulár, preto nemajú ani hmatateľné dôkazy, s ktorými by mohli ísť na políciu.
Kuriérska spoločnosť 123Kurier od konca novembra dočasne uzavrela všetky svoje depá a pozastavila aj prijímanie nových objednávok. Firma to zdôvodnila pokusom o nepriateľské prevzatie základnej činnosti spoločnosti zo strany konkurencie a podozrením, že sa na tom zúčastňoval aj manažment spoločnosti. Informáciu priniesla spoločnosť na svojej internetovej stránke.