Niektoré správy lákajú ľudí aj na cenné výhry.
Slovenská pošta zaznamenala v ostatných týždňoch nové prípady podvodných a phishingových aktivít, ktoré sú zamerané na získanie citlivých údajov jej klientov. Šíria sa prostredníctvom SMS správ a e-mailov, ktoré môžu vzbudzovať dojem, že sú odoslané z pošty. „Zákaznícke centrum v úvode tohto roka zaznamenalo aj zvýšený počet hlásení o podvodných volaniach,“ dodal hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.
Konkretizoval, že podvodné SMS prichádzajú z čísla s predvoľbou Maroka. Požadujú doplnenie kontaktných údajov, iné informujú o tom, že bol balík vrátený na sklad pre nepresnú adresu, alebo vyzývajú na doplatenie cla, inak nebude balík doručený. „Všetky takéto SMS mali spoločný príznak, bolo v nich uvedené, že ich odosielateľom je Slovenská pošta. Išlo však o falošné správy, v ktorých podvodníci zneužili dobré meno pošty,“ upozornil Guzi.
Informoval, že Slovenská pošta zaznamenala viac ako 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS. „Niektoré z nich uvádzajú aj možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Ich súčasťou býva priložený link na falošnú webovú stránku, kde požadujú zadanie platobných údajov,“ priblížil hovorca.
Varoval, že pri telefonátoch sa podvodníci môžu vydávať za zamestnancov pošty a žiadať osobné údaje alebo poplatok, aby im mohla byť doručená zásielka. Stáva sa, že volajú z utajeného čísla a tvrdia, že pošta a jej zamestnanci štandardne takéto čísla využívajú. „Pracovníci a kuriéri pošty nikdy nevolajú z utajeného telefónneho čísla. Slovenská pošta taktiež nikdy nežiada úhradu poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS,“ zdôraznil Guzi.
V prípade pochybností či podozrení na podvod pri kontaktných správach v mene Slovenskej pošty radí obrátiť sa na poštu prostredníctvom jej oficiálnych kontaktov.