Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Natália Mišániová TASR
včera 25. júla 2025 o 13:52
Čas čítania 1:07

Facebook a Instagram zakážu politickú reklamu. Meta od októbra zavádza stopku v EÚ

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené
Facebook a Instagram zakážu politickú reklamu. Meta od októbra zavádza stopku v EÚ
Zdroj: Pexels/Pixabay

Dôvodom sú nové, prísne pravidlá EÚ v oblasti transparentnosti online kampaní.

Americký technologický gigant Meta v piatok oznámil, že pre prísne pravidlá Európskej únie (EÚ), týkajúce sa transparentnosti, od októbra zakáže politické reklamy na všetkých svojich platformách. TASR o tom informuje podľa správ agentúry AFP a portálu Euronews.

„Je to ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v nadväznosti na blížiace sa nariadenie o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA), ktoré prináša značné prevádzkové a právne neistoty,“ uviedla Meta. Spoločnosť na svojich platformách Instagram, Facebook, Threads a Whatsapp zakáže všetky reklamy týkajúce sa politiky, volieb alebo aktuálnych sociálnych problémov. Pridá sa tak k materskej firme Googlu Alphabet, ktorá sa rozhodla učiniť rovnaký krok minulý november.


TTPA je nariadenie zamerané na boj proti dezinformáciám a zahraničnému zasahovaniu do volieb v členských štátoch EÚ. Legislatíva od veľkých technologických firiem vyžaduje, aby zreteľne označovali politickú reklamu, ako aj kto si ju objednal, v akom rozsahu či na ktoré voľby je zameraná.


Do platnosti vstúpila v apríli 2024, no väčšina jej ustanovení sa začne naplno uplatňovať až 10. októbra tohto roka. Za jej porušenie hrozia firmám pokuty až do výšky šesť percent z ich ročného obratu.


Meta tvrdí, že záväzky vyplývajúce z nového nariadenia vytvárajú pre zadávateľov reklám a platformy v EÚ príliš zložité a neisté prostredie. Nové pravidlá podľa nej v konečnom dôsledku poškodia samotných Európanov.


„Veríme, že personalizované reklamy sú kľúčové pre širokú škálu inzerentov vrátane tých, ktorí sa zapájajú do kampaní na informovanie voličov o dôležitých spoločenských otázkach, ktoré formujú verejnú diskusiu,“ vyhlásila spoločnosť.


„Nariadenia, akými je aj TTPA, výrazne podkopávajú našu schopnosť ponúkať takéto služby, čo má vplyv nielen na dosah reklamy inzerentov, ale aj na schopnosť voličov získať prístup ku komplexným informáciám,“ uzavrela Meta. Zákaz politických reklám sa má týkať len Európy.

25. júla 2025 o 11:24 Čas čítania 0:51 Od januára sa zvyšujú dávky pre rodičov. Niektorí si prilepšia o stovky eur mesačne Od januára sa zvyšujú dávky pre rodičov. Niektorí si prilepšia o stovky eur mesačne
25. júla 2025 o 7:31 Čas čítania 0:43 TABUĽKA: Títo Slováci pôjdu do dôchodku až po sedemdesiatke. Pozri si prehľad podľa veku TABUĽKA: Títo Slováci pôjdu do dôchodku až po sedemdesiatke. Pozri si prehľad podľa veku
24. júla 2025 o 15:28 Čas čítania 0:24 Veľká slovenská banka plánuje odstávku systémov. Mnoho služieb nebude fungovať Veľká slovenská banka plánuje odstávku systémov. Mnoho služieb nebude fungovať
Anketa:
Je to podľa teba dobrý krok?
Áno, skvelý.
Nie, nepáči sa mi.
Áno, skvelý.
81 %
Nie, nepáči sa mi.
19 %
meta
Zdroj: Pixabay/Artapixel/volně k užití
Späť
Zdieľať
Diskusia