Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Veronika Szűcs Rajničová
12. septembra 2023, 12:30
Čas čítania 5:34

Šéf Nestlé pre Slovensko: Ľudia chcú udržateľné potraviny, ale nie sú veľmi ochotní priplatiť si za to

Kategória:
Ekonomika
Uložiť Uložené
Šéf Nestlé pre Slovensko: Ľudia chcú udržateľné potraviny, ale nie sú veľmi ochotní priplatiť si za to
Zdroj: REFRESHER/Ľubo Baran

Nestlé má záväzok, že do roku 2050 budeme fungovať v klimatickej neutralite. Nie je to podľa Martina Mittnera neskoro?

Aj keď Slováci radi nakupujú v zľavových akciách, vyrobiť chutnú a lacnú sladkosť dnes už nestačí, hovorí country manažér jednej z najväčších potravinárskych firiem na svete Martin Mittner. Nestlé sa snaží zbaviť nálepky podporovateľa detskej obezity a ničiteľa životného prostredia. Z obchodného ani morálneho hľadiska nemá na výber, keď si chce udržať zákazníkov. Podľa Mittnera je však kľúčom nájsť udržateľný kompromis. 

Nestlé je nadnárodná firma. Majú slovenskí zákazníci nejaké špecifiká?Potraviny sú veľmi lokálne. Keď si napríklad vezmeme našu obľúbenú Carpathia slepačiu polievku, každá krajina má trochu inú receptúru. Keď sa bavíme o cukrovinkách, na Slovensku je extrémne populárna Študentská pečať. Zároveň máme aj výrobky, ktoré sú veľmi globálne, či už sú to kávové výrobky pod značkou Nespresso, alebo Nescafé Dolce Gusto. Ani v potravinách pre malé deti nie sú veľké chuťové rozdiely. Zásadne iné nie sú ani krmivá pre zvieratá. 


Čo sa týka nákupného správania, Slováci nakupujú veľmi veľa v zľavových akciách, a to aj v porovnaní s Poľskom. Na druhej strane sú otvorení novým trendom a radi skúšajú nové veci.


O akých trendoch hovoríme? 

Keď sa na to pozrieme z krátkodobého hľadiska, správanie formovala ekonomická situácia v krajine. Posledné dva roky ľudia riešia, ako ušetriť. Trendy na trhu však ukazujú, že sa z tejto fázy už dostávame a vraciame sa k rastu. Videli sme na štatistikách, že objemy predávaných výrobkov načas poklesli. To nie je úplne zlé, pretože vieme, že veľa potravín sa vyhodí, a je to škoda.


Ale z obchodného hľadiska to asi nie je najlepšia správa… 

Samozrejme, že chceme, aby sme ako firma rástli. Ale rast nemusí ísť nutne cez objemy.

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 142969 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • O koľko výrobky v priemere zdraželi oproti predvojnovému stavu.
  • Ako Nestlé pokročilo v snahe neprispievať k deforestácii.
  • Čo je v Nestlé najväčším zdrojom skleníkových plynov.
  • Či sú Slováci v porovnaní s inými krajinami viac na cukor.
  • Akým spôsobom sa deje redukcia cukru v potravinách Nestlé.
Domov
Zdieľať
Diskusia