Ak by to nezistil hneď, o zmluve by sa dozvedel až o niekoľko mesiacov po začiatku platnosti. A to tak, že by mu SPP oznámil, že mešká s platbami.
Pracovníčka Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) podpísala zmluvu za zákazníka bez jeho vedomia. Aktivovala mu platený produkt, o ktorý nemal záujem. O prípade informuje košický Korzár.
Dvakrát za neho niečo podpísala
Keď šiel Jakub vybaviť prepis energií do zákazníckeho centra SPP v Košiciach, pracovníčka mu ponúkla produkt uhlíková stopka. Je to platená služba, ide o snahu zminimalizovať uhlíkovú stopu zákazníkov, a mesačný poplatok investujú napríklad na výsadbu lesov. Jakub však o službu nemal záujem a odmietol ju.
Odišiel, no o niekoľko hodín zavolal na zákaznícku linku, lebo ešte niečo potreboval vyriešiť. Opäť mu štandardne ponúkli uhlíkovú stopku, ktorú odmietol. Cez telefón sa však dozvedel, že už ju má aktivovanú. „Desať minút som jej vysvetľoval, že to tak nie je. Nakoniec som išiel osobne do zákazníckeho centra, kde som pracovníčku konfrontoval. Priznala, že to za mňa podpísala, ale že zmluvu stornuje,“ povedal pre Korzár.
Nemenovaná pracovníčka naozaj stornovala zmluvu, ale ešte aj potvrdenie o storne podpísala za Jakuba. Papier jej napokon vytrhol nahnevane z rúk. Z podpisu bolo zjavné, že nie je jeho.
Muž sa napokon stretol s manažérkou, pod ktorú pracovníčka patrí, a tá sa mu ospravedlnila. Napriek tomu má podozrenie, že podobných pochybení sa na pobočke môže diať viac. Problém je aj v tom, že keby nebol volal na zákaznícke centrum, o zmluve by sa dozvedel oveľa neskôr. Nastavená bola s platnosťou od 1. júna a až po troch mesiacoch neplatenia SPP upozorňuje na omeškané platby. Ide o 5 alebo 10 eur mesačne.
Pracovníčka sa mu priznala, že za službu majú províziu, čo je zrejme motív k sfalšovaniu podpisu. SPP pochybenie priznal, ospravedlnil sa a v stanovisku pre Korzár hovorca Ondrej Šebesta povedal, že išlo len o individuálne zlyhanie. Voči zamestnankyni začali disciplinárne konanie.