Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Eliška Hulová TASR
6. júna 2023, 17:42
Čas čítania 0:54

Vodiči v Bratislave majú dôvod na radosť, parkovanie zatiaľ nezdražie. Hlavné mesto vysvetľuje, prečo zvyšuje ceny na lístkoch MHD

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené
Vodiči v Bratislave majú dôvod na radosť, parkovanie zatiaľ nezdražie. Hlavné mesto vysvetľuje, prečo zvyšuje ceny na lístkoch MHD
Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer, Polar bear/imhd.sk

V hlavnom meste sa poplatky za rezidentské karty PAAS zatiaľ zvyšovať nebudú. Výpadky v mestskom rozpočte spôsobené infláciou chcú však vyrovnať zdražením lístkov MHD.

Hlavné mesto momentálne neuvažuje nad zvýšením poplatkov za rezidentské karty v rámci systému regulovaného parkovania. Naopak, avizované júlové zvýšenie cien cestovného aj v bratislavskej mestskej hromadnej doprave označil magistrát za síce nepotešujúci, ale nevyhnutný krok pre výpadky v mestskom rozpočte spôsobené infláciou i legislatívnymi zmenami.

„Aj keby sme hneď zdvojnásobili úplne všetky ceny parkovacích kariet a parkovného PAAS, zďaleka by to nedosiahlo sumu výnosov z aktuálneho zvýšenia cestovného MHD, ktoré sme museli spraviť, ak sme nechceli zhoršiť kvalitu MHD,“ skonštatovala Dagmar Schmucková, hovorkyňa mesta Bratislava.

Zvýšenie ceny prvej rezidentskej karty zo súčasných 39 na 59 eur navrhovala nedávno mestská dopravná komisia.

Zvýšenie cien žiadali aj viaceré občianske združenia zaoberajúce sa verejnou mobilitou. Rovnako tak občania, ktorým sa cena za rezidentské karty zdá prinízka aj vzhľadom na avizované zvyšovanie cestovného vo verejnej doprave v Bratislavskom kraji o 20 percent. Opakujúce sa pripomienky na túto tému priznalo aj samotné mesto, ktorého dlhodobou snahou je dostať ľudí z áut do verejnej dopravy.

10. februára 2024, 17:00 Čas čítania 0:59 GALÉRIA: Kontrafakt ovládol najväčšiu bratislavskú arénu veľkolepou šou, pred takmer 10-tisíc ľuďmi zazneli najväčšie hity GALÉRIA: Kontrafakt ovládol najväčšiu bratislavskú arénu veľkolepou šou, pred takmer 10-tisíc ľuďmi zazneli najväčšie hity

Dlhé roky sa s parkovaním neriešili ani jednotné pravidlá regulácie parkovania. Spoplatnenie schválilo mesto až v roku 2019. „Stále sme na relatívnom začiatku spustenia PAAS,“ poznamenala Schmucková. Prvé zóny regulovaného parkovania boli spustené až v roku 2022.

V súčasnosti je prioritou vylepšiť a rozšíriť systém regulovaného parkovania PAAS a zlepšiť situáciu v lokalitách, kde je problém s parkovaním. Popri zavádzaní zón regulovaného parkovania vyzdvihuje mesto zároveň aj riešenie iných druhov mobility.

Domov
Zdieľať
Diskusia