Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
18. júna 2024 o 6:51
Čas čítania 0:59

Slováci neveria médiám. Za posledných 8 rokov je dôvera najnižšia

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Dôvera v médiá je v SR najnižšia za posledných osem rokov.

Celková dôvera obyvateľov Slovenska v spravodajstvo dosahuje 25 %. Vyplýva to z analýzy britského výskumného centra Reuters pre štúdium žurnalistiky (RISJ), podľa ktorého ide o vôbec najnižšiu hodnotu v SR za posledných osem rokov meraní.

Autori štúdie Digital News Report k Slovensku uviedli, že jedným z faktorov, ktoré znižujú dôveru verejnosti v tradičné médiá, je trend mnohých politických lídrov, predovšetkým vládnych činiteľov, uprednostňovať samozvané alternatívne médiá, kde sa im dostáva nekritickej publicity, alebo sa spoliehajú na svoje profily na sociálnych sieťach.

Z médií, ktoré boli do analýzy zahrnuté, Slováci najviac dôverujú verejnoprávnemu rozhlasu a televízii RTVS (56 %) a súkromnej televíznej stanici TA3 (56 %).

Najmenej raz týždenne sledujú Slováci spomedzi televíznych a rozhlasových staníc a tlače najčastejšie TV Joj (44 %), TV Markíza (43 %) a napokon RTVS (41 %). V online priestore sú to zase portály aktuality.sk (38 %), topky.sk (27 %) a sme.sk (20 %).

Záujem o tradičné spravodajstvo klesá

Sledovanosť tradičných zdrojov spravodajstva, ako je televízia a tlač, za posledné desaťročie prudko klesla, zistila analýza, podľa ktorej mladší ľudia dávajú prednosť získavaniu správ online alebo prostredníctvom sociálnych médií.

12. júla 2024 o 10:30 Čas čítania 5:39 Výroba delostreleckej munície v EÚ nerastie tak, ako tvrdí Európska komisia. Na Slovensku zarába český zbrojár Výroba delostreleckej munície v EÚ nerastie tak, ako tvrdí Európska komisia. Na Slovensku zarába český zbrojár

Najpoužívanejšou sociálnou platformou je stále Facebook, hoci záujem oň dlhodobo klesá. Dôležitými zdrojmi informácií pre mnohých ľudí zostávajú YouTube a WhatsApp. Vzostup však zaznamenal TikTok a prvýkrát prekonal sociálnu sieť X (bývalý Twitter). Podľa autorov s tým súvisí aj nárast používania videa ako dôležitého zdroja online správ, predovšetkým medzi mladými ľuďmi.

Analýza Digital News Report je založená na prieskume YouGov z januára a februára, na ktorom sa zúčastnilo 94 943 dospelých zo 47 krajín.

novinář, mikrofon
Zdroj: Freepik
Domov
Zdieľať
Diskusia