Podľa odborníkov je táto zmena nevyhnutná v mestských častiach, kde je vysoká koncentrácia pohybu ľudí.
Zníženie nehodovosti a zvýšenie bezpečnosti pre chodcov chce Európska komisia riešiť plošným znížením maximálnej rýchlosti z 50 na 30 kilometrov za hodinu. Zníženie sa bude týkať miest aj obcí. Podobné pravidlá platia v Paríži či Bruseli a nedávno ich zaviedlo aj mesto Košice, informuje o tom RTVS.
Podľa odborníkov je táto zmena nevyhnutná v častiach, kde je vysoká koncentrácia pohybu ľudí. „Viac ako zníženie maximálnej povolenej rýchlosti je dôležitá plynulosť dopravy v mestách. Skôr by som sa zameral na to, aby mal vodič lepšie rozhľadové podmienky a aby im nebránil vo výhľade nejaký stĺp alebo stavba, spoza ktorých môžu vybehnúť chodci,“ uviedol motoristický novinár Václav Lipavský pre RTVS.
Európska rada chce túto zmenu zaviesť ako štandard pre mestské oblasti, kde je vysoká koncentrácia chodcov a cyklistov.
Slovensko má vysokú nehodovosť
Podľa Zuzany Hrabovskej z komunikačného oddelenia Prezídia Policajného zboru bolo v prvom polroku zaevidovaných až 5 241 dopravných nehôd, z ktorých až 4 000 bolo v obciach, kde platí maximálna rýchlosť 50 km/h. „Za prvý polrok roku 2023 evidujeme zatiaľ 5 241 dopravných nehôd, pri ktorých bolo žiaľ usmrtených 106 účastníkov a 367 osôb bolo zranených ťažko,“ uviedla.