Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
24. júla 2023 o 17:43
Čas čítania 1:01

Po prešľape s raperom Kanyem Westom spoločnosť Adidas získala objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše 500 miliónov eur

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West.

Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas dostal objednávky na nepredané topánky značky Yeezy za viac než 500 miliónov eur. Objednávky tak prekonali prognózu spoločnosti a zvýšili jej šance, že odpisy nebudú také vysoké, ako sa pôvodne obávala. 


Denník citoval zdroje oboznámené so situáciou, podľa ktorých firma získala na 4 milióny párov obuvi značky Yeezy objednávky v hodnote viac než 508 miliónov eur. To je „omnoho viac, než predstavoval najoptimistickejší odhad spoločnosti,“ uviedol FT. Vysoký dopyt v rámci prvého kola online predaja obuvi by tak mal Adidas ochrániť pred vysokými odpismi na zvyšné zásoby topánok, dodal denník.

História so známym raperom

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West. Strata dovtedy mimoriadne ziskového produktu stála Adidas v 1. kvartáli na tržbách približne 440 miliónov USD (395,58 milióna eur).

Dopyt po obuvi, ktorej predaj sa zastavil, však prudko vzrástol a záujemcovia sú ochotní za topánky zaplatiť podstatne viac než predtým. Vedenie Adidasu sa k informáciám v britskom denníku odmietlo vyjadriť. Uviedlo iba, že výsledky za ostatný kvartál zverejní firma 3. augusta.


Už v máji spoločnosť oznámila, že časť produkcie značky Yeezy predá, pričom časť z príjmov z predaja poputuje organizáciám bojujúcim proti rasizmu a antisemitizmu. „Spálenie výrobkov by nebolo riešením,“ povedal vtedy šéf Adidasu Björn Gulden. Aký objem financií jednotlivým organizáciám pôjde, o tom sa stále diskutuje, dodal The Financial Times s odvolaním sa na zdroje. V prvom kroku spoločnosť vybrala päť charitatívnych organizácií v USA a Číne.

yeezy, adidas
Zdroj: youtube.com/John Alexander
Domov
Zdieľať
Diskusia