Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
9. januára 2024 o 12:31
Čas čítania 1:10

Známa kuriérska spoločnosť upozorňuje na oneskorenie zásielok

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Problémy nenastali priamo na strane kuriérskej služby, ale na strane lodných spoločností, ktoré tovar prevážajú.

Nemecká logistická spoločnosť DHL Group odporúča klientom, aby podrobne preskúmali riadenie svojich dodávok, najmä v prípade, že ich trasa vedie cez Červené more. Lodné spoločnosti odklonili totiž svoje plavidlá z tejto oblasti a presmerovali ich na dlhšiu plavbu okolo Južnej Afriky.

DHL Group neprevádzkuje lode, ale využíva ich na prepravu kontajnerov. Nemecká spoločnosť ponúka lietadlá, vlaky a nákladné autá na prepravu tovaru po celom svete.

„Všeobecne odporúčame našim zákazníkom, aby dôkladne preskúmali svoju stratégiu zásob a v prípade potreby ju upravili,“ uviedla DHL Group v komentároch zaslaných e-mailom a dodala, že zákazníkom dokáže poskytnúť alternatívy, ako je letecká nákladná alebo železničná doprava.

Prečo odkláňajú lode prevážajúce tovar? 

Medzinárodný námorný obchod skomplikovali útoky jemenských húsíjských povstalcov na lode v Červenom mori. Veľké lodné spoločnosti, akými sú Maersk a Hapag-Lloyd, preto nedávno presmerovali svoje plavidlá z najkratšej cesty z Ázie do Európy cez Suezský prieplav na dlhšiu trasu okolo Južnej Afriky a Mysu dobrej nádeje. To podľa odhadu spoločnosti Ovrsea predĺži cestu medzi Áziou a Európou v priemere o 10 až 20 dní.

26. júla 2024 o 16:23 Čas čítania 4:02 Baterkárni InoBat pomáha exminister Smeru Hudák, využil aj pozíciu v Európskej investičnej banke. Milióny mala od štátu aj Bödöra Baterkárni InoBat pomáha exminister Smeru Hudák, využil aj pozíciu v Európskej investičnej banke. Milióny mala od štátu aj Bödöra

Nemecká asociácia maloobchodníkov HDE však v pondelok uviedla, že nepredpokladá žiadne výrazné problémy s dodávkami v krátkodobom ani strednodobom horizonte. Tvrdí, že dodávateľské reťazce sa v uplynulých rokoch stali odolnejšie po pandémii ochorenia COVID-19, preto neočakáva prázdne regály alebo zvýšenie cien.

Ako to ovplyvní dodávanie balíkov? 

Ani nemecká logistická asociácia DSLV neočakáva veľké dôsledky pre nemeckú ekonomiku, napríklad na spotrebiteľské ceny. Poukázala pritom na „veľmi nízke“ sadzby za prepravu z Ázie do Európy.

Hoci DLSV uznala, že dodávky budú meškať, nemyslí si, že by sa dodávateľské reťazce mohli rozpadnúť ako pred pár rokmi, keď globálnu ekonomiku najprv zasiahli dôsledky pandémie a následne vojna na Ukrajine.

„Prepravcovia, lodné spoločnosti a maloobchodníci sa poučili z minulosti. Námorné dodávateľské reťazce sú teraz diverzifikovanejšie a odolnejšie,“ dodala DSLV.

Strávil som deň s kuriérom.
Strávil som deň s kuriérom. Zdroj: Refresher/Lukáš Čelka
Domov
Zdieľať
Diskusia