Predajca im odmietol umožniť vyskúšanie svetla a tvrdil, že na tovar v akcii sa nevzťahuje reklamácia.
Zákazník reklamoval LED svetlo v predajni XXXLutz, pretože nefungovalo a malo starý ovládač. Predajňa mu uznala reklamáciu a vrátila peniaze. O mesiac neskôr však v tej istej predajni našiel to isté reklamované svetlo v demontovanom stave v akcii a s vyššou cenou, pričom obchod ho ponúkal bez označenia akýchkoľvek vád, upozornila stránka Nekŕmte nás odpadom.
Keď sa zákazník opýtal, či si môže svetlo pred kúpou vyskúšať, predajca mu to neumožnil s odôvodnením, že v predajni nie je elektrikár. Na otázku, či bude môcť svetlo reklamovať, ak by nefungovalo, dostal odpoveď, že na tovar v akcii sa reklamácia nevzťahuje.
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) v odpovedi na podnet potvrdila, že predajňa porušila pravidlá ochrany spotrebiteľa. Poškodený tovar musí byť riadne označený a oddelený od ostatného sortimentu, aby zákazník jasne vedel, že kupuje produkt so zníženou kvalitou.
Predajca nemôže bezdôvodne odmietnuť reklamáciu, ak neinformoval kupujúceho o konkrétnych vadách tovaru pri kúpe. Zákazník sa preto môže domáhať svojich práv a prípadne podať oficiálnu sťažnosť na SOI.