Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Barbora Fábryová TASR
16. júla 2024 o 14:59
Čas čítania 1:08

Známa reklama Tipsportu „Stačí len začať“ porušuje etický kódex. Podnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Reklamný spot Tipsportu je v rozpore s pravidlami, rozhodla Rada pre reklamu.

  • Televízny reklamný spot spoločnosti Tipsport SK „Stačí len začať“ je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe aj Kódexom zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier v Slovenskej republike. Stávková kancelária s rozhodnutím nesúhlasí.
  • Komisia rady dospela k názoru, že reklama „Stačí len začať“ tým, ako je spracovaná, zľahčuje negatívne dosahy a riziká hazardu a podnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách. Reklama síce obsahuje aj text upozorňujúci na tieto riziká, vzhľadom na celkové komunikačné posolstvo a dej je však minoritný.
  • Zistila aj porušenie pri spôsobe komunikácie peňažného bonusu. V reklame totiž nie sú uvedené podmienky, ktoré súvisia s vykonaním stávok či so skutočnosťou, že tento benefit je pripísaný na účet stávkujúceho nie vo forme peňazí, ale vo forme tzv. netov.

Prečo je to dôležité: Reklama na hazardné hry musí byť navrhnutá tak, aby nepodporovala problematické hazardné správanie a aby nebola príčinou vzniku závislosti. 

Citát: „Hazardné hry tvoria významný segment reklamy. Zároveň však reprezentujú produkt, ktorého reklama si vyžaduje zvýšenú mieru zodpovednosti. V prípade, ak majú zadávatelia či tvorcovia takejto reklamy akúkoľvek pochybnosť, resp. sa chcú uistiť, že reklama spĺňa etické štandardy, môžu využiť službu tzv. atestu a dať si posúdiť súlad návrhu reklamy s Etickým kódexom a Kódexom zodpovednej reklamy pred jej uvedením do médií,“ vysvetlila výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková.

28. novembra 2024 o 10:00 Čas čítania 3:11 Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty  Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty

Širší kontext: Spoločnosť Tipsport SK vo svojom stanovisku trvala na tom, že jej reklama neporušuje žiadne z ustanovení zákona o reklame a zákona o hazardných hrách, spĺňa požiadavky Kódexu zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier aj Etického kódexu reklamnej praxe. V súlade s kódexom táto reklama podľa firmy nie je zameraná na maloletých alebo im určená, nijako nepodnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách a nepovzbudzuje vytvorenie alebo posilnenie závislosti od hazardných hier.

tipsport
Zdroj: YouTube/Tipsport SK a.s.
Domov
Zdieľať
Diskusia