Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Barbora Fábryová TASR
16. júla 2024 o 14:59
Čas čítania 1:08

Známa reklama Tipsportu „Stačí len začať“ porušuje etický kódex. Podnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Reklamný spot Tipsportu je v rozpore s pravidlami, rozhodla Rada pre reklamu.

  • Televízny reklamný spot spoločnosti Tipsport SK „Stačí len začať“ je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe aj Kódexom zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier v Slovenskej republike. Stávková kancelária s rozhodnutím nesúhlasí.
  • Komisia rady dospela k názoru, že reklama „Stačí len začať“ tým, ako je spracovaná, zľahčuje negatívne dosahy a riziká hazardu a podnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách. Reklama síce obsahuje aj text upozorňujúci na tieto riziká, vzhľadom na celkové komunikačné posolstvo a dej je však minoritný.
  • Zistila aj porušenie pri spôsobe komunikácie peňažného bonusu. V reklame totiž nie sú uvedené podmienky, ktoré súvisia s vykonaním stávok či so skutočnosťou, že tento benefit je pripísaný na účet stávkujúceho nie vo forme peňazí, ale vo forme tzv. netov.

Prečo je to dôležité: Reklama na hazardné hry musí byť navrhnutá tak, aby nepodporovala problematické hazardné správanie a aby nebola príčinou vzniku závislosti. 

Citát: „Hazardné hry tvoria významný segment reklamy. Zároveň však reprezentujú produkt, ktorého reklama si vyžaduje zvýšenú mieru zodpovednosti. V prípade, ak majú zadávatelia či tvorcovia takejto reklamy akúkoľvek pochybnosť, resp. sa chcú uistiť, že reklama spĺňa etické štandardy, môžu využiť službu tzv. atestu a dať si posúdiť súlad návrhu reklamy s Etickým kódexom a Kódexom zodpovednej reklamy pred jej uvedením do médií,“ vysvetlila výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková.

19. septembra 2024 o 12:10 Čas čítania 2:29 Žena z legendárnej fotky Fica s Colou dostala vysokú pozíciu na úrade vlády. Jej správu využili pri útoku na odborníkov Žena z legendárnej fotky Fica s Colou dostala vysokú pozíciu na úrade vlády. Jej správu využili pri útoku na odborníkov

Širší kontext: Spoločnosť Tipsport SK vo svojom stanovisku trvala na tom, že jej reklama neporušuje žiadne z ustanovení zákona o reklame a zákona o hazardných hrách, spĺňa požiadavky Kódexu zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier aj Etického kódexu reklamnej praxe. V súlade s kódexom táto reklama podľa firmy nie je zameraná na maloletých alebo im určená, nijako nepodnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách a nepovzbudzuje vytvorenie alebo posilnenie závislosti od hazardných hier.

tipsport
Zdroj: YouTube/Tipsport SK a.s.
Domov
Zdieľať
Diskusia