Reklamný spot Tipsportu je v rozpore s pravidlami, rozhodla Rada pre reklamu.
- Televízny reklamný spot spoločnosti Tipsport SK „Stačí len začať“ je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe aj Kódexom zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier v Slovenskej republike. Stávková kancelária s rozhodnutím nesúhlasí.
- Komisia rady dospela k názoru, že reklama „Stačí len začať“ tým, ako je spracovaná, zľahčuje negatívne dosahy a riziká hazardu a podnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách. Reklama síce obsahuje aj text upozorňujúci na tieto riziká, vzhľadom na celkové komunikačné posolstvo a dej je však minoritný.
- Zistila aj porušenie pri spôsobe komunikácie peňažného bonusu. V reklame totiž nie sú uvedené podmienky, ktoré súvisia s vykonaním stávok či so skutočnosťou, že tento benefit je pripísaný na účet stávkujúceho nie vo forme peňazí, ale vo forme tzv. netov.
Prečo je to dôležité: Reklama na hazardné hry musí byť navrhnutá tak, aby nepodporovala problematické hazardné správanie a aby nebola príčinou vzniku závislosti.
Citát: „Hazardné hry tvoria významný segment reklamy. Zároveň však reprezentujú produkt, ktorého reklama si vyžaduje zvýšenú mieru zodpovednosti. V prípade, ak majú zadávatelia či tvorcovia takejto reklamy akúkoľvek pochybnosť, resp. sa chcú uistiť, že reklama spĺňa etické štandardy, môžu využiť službu tzv. atestu a dať si posúdiť súlad návrhu reklamy s Etickým kódexom a Kódexom zodpovednej reklamy pred jej uvedením do médií,“ vysvetlila výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková.
Širší kontext: Spoločnosť Tipsport SK vo svojom stanovisku trvala na tom, že jej reklama neporušuje žiadne z ustanovení zákona o reklame a zákona o hazardných hrách, spĺňa požiadavky Kódexu zodpovednej reklamy v oblasti hazardných hier aj Etického kódexu reklamnej praxe. V súlade s kódexom táto reklama podľa firmy nie je zameraná na maloletých alebo im určená, nijako nepodnecuje k neuváženej účasti na hazardných hrách a nepovzbudzuje vytvorenie alebo posilnenie závislosti od hazardných hier.