Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
26. septembra 2023 o 10:50
Čas čítania 0:54

Ďalšia veľká automobilka oznámila, že končí so spaľovákmi. Odteraz bude na trh uvádzať výlučne elektrické vozidlá

Kategória:
Ekonomika
Uložiť Uložené

Nissan už predtým avizoval, že do konca jeho finančného roka 2026/27 (skončí 31. marca 2027) budú 98 % z jeho predaja v Európe tvoriť elektrifikované modely.

Japonský výrobca áut Nissan v pondelok uviedol, že odteraz budú všetky nové modely, ktoré uvedie na trh v Európe, plne elektrické. A do roku 2030 plánuje na kontinente predávať iba elektrické vozidlá, informuje agentúra Reuters.

„Už niet cesty späť,“ skonštatoval generálny riaditeľ Nissanu Makoto Učida vo vyhlásení a spresnil, že Nissan prejde v Európe na plne elektrické modely do roku 2030.

Japonská automobilka uviedla aj to, že jeden z dvoch nových elektrických vozidiel (EV), ktoré už potvrdila pre Európu, sa bude vyrábať v jej závode v Sunderlande v severnom Anglicku.

Ako nováčik na trhu elektromobilov chce dobehnúť konkurenciu

Začiatkom tohto roka Nissan zvýšil svoje ciele pre elektrické modely, keďže sa snaží dobehnúť tento segment trhu, ktorému dominujú nováčikovia, ako je Tesla, pričom do roku 2030 plánuje uviesť na trh 19 nových modelov EV.

Nissan už predtým avizoval, že do konca jeho finančného roka 2026/27 (skončí 31. marca 2027) budú 98 % z jeho predaja v Európe tvoriť elektrifikované modely, teda buď plne elektrické autá, alebo hybridy.

12. októbra 2024 o 10:00 Čas čítania 1:10 V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G

Nový cieľ, že do roku 2030 bude v Európe predávať už len plne elektrické vozidlá, je v súlade s cieľom jeho aliančného partnera Renault, ktorý plánuje, že dovtedy bude značka Renault plne elektrická.

Aj automobilky Ford a Stellantis plánujú ponúkať v Európe už len plne elektrické autá do roku 2030. Švédske Volvo chce v roku 2030 predávať na celom svete len EV.

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia. Zdroj: TASR/Henrich Mišovič
Domov
Zdieľať
Diskusia