Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Aneta Gospičová TASR
8. júla 2024 o 15:29
Čas čítania 1:13

Hlavná stanica v Bratislave v budúcnosti nebude kapacitne vyhovovať. Na tratiach by malo jazdiť viacero medzinárodných vlakov

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Čo sa deje: Minister dopravy Ráž na tlačovej konferencii načrtol, že lokalita stanice sa môže zmeniť.

  • Hlavná stanica v Bratislave v budúcnosti nebude kapacitne vyhovovať. Spôsobí to očakávaný nárast železničnej dopravy.
  • Minister dopravy Jozef Ráž (nominanta Smeru-SD) koncom júna povedal, že štát zvažuje stavbu novej hlavnej stanice. Lokalita zatiaľ nie je známa.

Prečo je to dôležité: Očakávaný nárast železničnej dopravy si vyžaduje modernizáciu a rozšírenie infraštruktúry. Hlavná stanica, ktorá nevyhovuje kapacitne, by mohla viesť k preťaženiu, meškaniam a zhoršeniu kvality služieb pre cestujúcich.

Citát: „V roku 2022 ministerstvo dopravy zadefinovalo nový plán dopravnej obslužnosti Slovenska železničnou dopravou, ktorý tiež zvyšuje počty vlakov osobnej dopravy oproti prognóze použitej v štúdii z roku 2019,“ vysvetlila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Vladimíra Bahýlová. 

Širší kontext: V rokoch 2016 až 2019 bola pre železničný uzol Bratislava realizovaná štúdia uskutočniteľnosti. Hovorkyňa ŽSR tvrdí, že situácia na železnici v Bratislave sa odvtedy zmenila. Odvolala sa pritom na zámer Rakúska viesť vlaky medzi Viedňou a Marcheggom po vysokorýchlostnej trati. Spôsobilo by to nárast spojov. Situáciu podľa nej zmenili rozhodnutia aj na slovenskej strane hranice. 

19. júla 2024 o 16:30 Čas čítania 9:56 Historický klenot Slovenska Banskú Štiavnicu roky trápia čierne stavby. Úradníkov je málo a pamiatky sú v ohrození Historický klenot Slovenska Banskú Štiavnicu roky trápia čierne stavby. Úradníkov je málo a pamiatky sú v ohrození

Okrem toho sa Slovenská republika zapojila aj do projektu vysokorýchlostnej trate medzi Maďarskom a Českou republikou. Tento nárast by podľa nej znamenal nutné zvýšenie počtu koľajísk a nástupíšť na stanici, a to aj na úkor staničných budov. Hlavné mesto podľa jeho hovorcu Petra Bublu podporí každé úsilie mať v meste modernú železničnú stanicu.


Magistrát hlavného mesta však tvrdí, že ministerstvo dopravy mu neposkytuje informácie. Všetko podľa neho nasvedčuje tomu, že obnova hlavnej stanice sa neudeje tak, ako ju so štátom a so ŽSR plánoval. „Máme informácie, že ŽSR má zámer urobiť jednoduchú obnovu súčasnej hlavnej stanice, ale nemáme informácie o presnom rozsahu. Podľa všetkého sa nedotkne polohy výpravnej budovy ani koľajísk,“ doplnil hovorca Bratislavy Peter Bubla.


Na rekonštrukcii hlavnej stanice sa ešte v roku 2022 dohodlo ministerstvo dopravy so ŽSR aj s magistrátom. Inštitúcie podpísali aj memorandum. 

Prečítaj si aj tieto články:

3. júla 2024 o 7:54 Čas čítania 0:29 Dobrá správa pre festivalových nadšencov. Slovenské železnice vypravia vlaky na Pohodu, cestujúcich prekvapí tajný hosť Dobrá správa pre festivalových nadšencov. Slovenské železnice vypravia vlaky na Pohodu, cestujúcich prekvapí tajný hosť
2. júla 2024 o 15:09 Čas čítania 0:41 Bratislava má novú železničnú zastávku. Funguje oddnes, posilní dopravu medzi viacerými lokalitami Bratislava má novú železničnú zastávku. Funguje oddnes, posilní dopravu medzi viacerými lokalitami
26. júna 2024 o 21:09 Čas čítania 0:41 Vláda plánuje postaviť novú hlavnú stanicu. Minister Ráž uvažuje nad dvomi až tromi novými lokalitami Vláda plánuje postaviť novú hlavnú stanicu. Minister Ráž uvažuje nad dvomi až tromi novými lokalitami
Hlavná stanica
Zdroj: TASR/Miroslav Košírer
Domov
Zdieľať
Diskusia