Na slovenský trh vstupuje značka Primark, ktorá otvára svoju prvú predajňu v bratislavskej Eurovei.
Na Slovensko prichádza módny reťazec Primark, ktorý je pre Slovákov známy najmä lacnými módnymi kúskami, ktoré si mnohí kupovali počas návštev Veľkej Británie. Jeho prvá predajňa sa otvára už tento týždeň v novej časti bratislavskej Eurovey. Refresher sa rozprával s Maciejom Podwojským, riaditeľom značky pre strednú a východnú Európu.
Podľa slov Podwojského lacný tovar automaticky neznamená nižšiu kvalitu. Riaditeľ však apeluje aj na to, že ak ide o tému ekológie, práve obrovské reťazce ako Primark by sa mali snažiť o pozitívne zmeny.
V rozhovore zároveň vysvetľuje, ako je možné, že reťazec predáva svoj tovar tak lacno, aj to, koľko pracovných miest vytvorila značka svojím príchodom na trh. „Čo ma špeciálne teší, je, že traja naši manažéri sú Slováci, ktorí žili v zahraničí a pracovali pre spoločnosť a s otvorením prvej slovenskej predajne sa vrátili späť na Slovensko,“ prezrádza v rozhovore.
Na Refresheri ti pravidelne prinášame články, v ktorých píšeme o známych značkách pôsobiacich na našom trhu. Aby sme to mohli robiť aj naďalej, podpor nás a pridaj sa do klubu Refresher+, kde získaš neobmedzený prístup k exkluzívnym článkom.
Ponúkate tovar, ktorý má výrazne nižšie ceny než mnohé iné módne značky na trhu. Ako máte nastavenú stratégiu, že vám to funguje?
Som rád, že sa na to pýtate, lebo táto téma je často spojená s našou spoločnosťou. Našou stratégiou je prinášať módne kúsky za najlepšie možné ceny. Darí sa nám to vďaka veľkosti a objemu objednávok, ktoré zadávame u dodávateľov.
Naopak, peniaze šetríme na tom, že neinvestujeme do štýlových vešiakov a úplne minimálne míňame na reklamu. Nemáme žiadnu televíznu reklamu a ani slávnych ľudí v kampaniach. Omnoho viac fungujeme na tom, že značka sa v podstate predáva sama a povedomie o nej šíria samotní zákazníci. Máme aj vyvinutý systém logistiky, ktorý nám tiež šetrí náklady, keďže krabice s výrobkami putujú priamo do predajní.
Čo je najpredávanejším tovarom?
Polovica toho, čo predávame, sú základné kúsky. Ponožky, spodná bielizeň, pyžamá, obyčajné tričká a druhá polovica sú trendové kúsky. Veľmi dobre predávanou je napríklad naša aktuálna letná ponuka, ale aj niektoré z našich licencovaných kolekcií ako Lilo a Stitch či naše partnerské kolekcie Disney a NBA. Existujú položky, ktoré sa dobre predávajú celoročne, ale máme aj produkty, ktoré sa predávajú sezónne. Akurát sú to rôzne farebné saká alebo biele džínsy.
Bude mať na Slovensku Primark rovnaký tovar, ako má napríklad v predajniach v Británii?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či bude Primark na Slovensku predávať rovnaké veci ako v zahraničí.
- Či bude značka otvárať aj ďalšie predajne v iných slovenských mestách.
- Koľko pracovných miest vytvoril Primark na Slovensku.
- Akým spôsobom sa značka snaží o ekologickejšie fungovanie.