Zákazníci šetria, viac sa preto darí obchodom, ktoré majú v ponuke aj lacnejší tovar.
Bezobalovým predajniam sa na Slovensku nedarí a mnohé z nich museli v posledných mesiacoch skončiť. Pre väčšinu zákazníkov sú dôležitejšie zľavy a výhodné nakupovanie ako udržateľnosť, píšu Hospodárske noviny.
Po výraznom zdražovaní, ktoré zasiahlo Slovensko, sa nakupujúci snažia uskromniť. V dôsledku toho končí niekoľko desiatok bezobalových obchodov. Podľa majiteľov sú hlavným problémom drahé potraviny a zvyšujúce sa ceny energií.
V Bratislave končí známy Perma Market, ktorý ponúkal drogériu bez jednorazových plastových obalov či trvácne potraviny. Minulý rok pre ekonomické problémy skončila v hlavnom meste predajňa U Dobrožrúta. Bezobalové predajne však čelia problémom aj v iných častiach Slovenska. Už 19. augusta končí aj ekopredajňa Špajzička v Spišskej Novej Vsi. Zvyšujúce sa ceny majiteľ označil za likvidačné a obchod sa rozhodol zavrieť.
Reťazcom sa na Slovensku darí
Napriek tomu, že bezobalové predajne na Slovensku vo veľkom končia, veľkým reťazcom sa darí. Podľa Hospodárskych novín plánujú na Slovensku otvoriť desiatky nových predajní.