Najväčším obchodným reťazcom na slovenskom trhu sa napriek viacerým komplikáciám darilo slušne.
Maloobchodnému trhu na Slovensku dlhodobo kraľujú tri najväčšie obchodné reťazce Lidl, Kaufland a Tesco. Aj keď si v minulom roku museli poradiť s viacerými komplikáciami, hneď dva reťazce z prvej trojice vylepšili svoje hospodárske výsledky oproti roku 2021.
1. Lidl
Spoločnosť Lidl Slovensko sa posledné roky drží na špici. V porovnaní s rokmi 2020 a 2021 však dosiahla ešte lepšie výsledky a vlani zaznamenala rekordné zisky.
Podľa dát z portálu Finstat predstavujú jej celkové tržby za minulý rok hodnotu 1,892 miliardy eur, s medziročným nárastom o 14 %. Minuloročný zisk reťazca dosiahol nárast o 8 % a predstavuje takmer 159 miliónov eur.
2. Tesco
V roku 2022 sa darilo aj reťazcu Tesco, na celkovom zisku sa však výrazne podpísalo zdražovanie. Reťazec zopakoval historický úspech z minulého roka a svoje rekordné tržby prekonal o 10 %, pretože dosiahli úroveň 1,892 miliardy eur. Celkový zisk Tesca sa však v porovnaní s minulým rokom prepadol o 23 % a predstavuje 57,5 milióna eur.
3. Kaufland
Trojicu najúspešnejších uzatvára Kaufland. Prudký nárast tržieb z roku 2022 síce neobhájil, no aj napriek tomu dosiahol slušné výsledky. Kaufland Slovensko zaznamenal v minulom roku tržby vo výške 1,545 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 12 %. Zisk spoločnosti sa zvýšil o 2 % na 87,9 milióna eur.
Reťazec | Tržby 2021 | Tržby 2022 | Zisk 2021 | Zisk 2022 |
Lidl | 1 653 540 000 € | 1 892 026 000 € | 147 382 000 € | 158 617 000 € |
Tesco | 1 490 468 000 € | 1 636 516 000 € | 74 859 000 € | 57 465 000 € |
Kaufland | 1 379 472 756 € | 1 544 754 000 € | 86 116 256 € | 87 909 000 € |