Mnohé spoločnosti na voľbách zarobili milióny eur.
Na septembrových parlamentných voľbách najviac zarobila reklamná spoločnosť Bigmedia, ktorá patrí pod spoločnosť J&T. Tá podľa informácií Transparency International Slovensko zabezpečila politikom bilbordy za viac ako 3 milióny. Na druhom mieste skončila spoločnosť Meta, ktorá cez Facebook predala reklamu za viac ako 2 milióny eur. Na tretej priečke sa umiestnila TV Markíza, ktorá na televíznej reklame zarobila 1,67 milióna.
Bigmedia neposkytla dáta k tomu, ktorým politickým stranám bilbordy prenajala. „Najväčší hráč na poli outdoorovej reklamy bol ešte v úvode kampane ochotný prezradiť, ktorým politickým stranám predáva reklamné plochy. Potom však svoj postoj prehodnotil a reportoval už len sumárne dáta. Takáto netransparentnosť výrazne sťažila možnosti verejnej kontroly politických strán,“ píše Transparency International Slovensko na Facebooku.
Slovenské politické strany minuli na reklamu cez platformy Google a Youtube až 1,06 milióna eur. Úlohu podľa dát Transparency International Slovensko hrala aj televízna reklama. Na tú mohli strany minúť približne 3 milióny eur. Okrem TV Markíza zarobila necelý milión TV Joj a menej ako 200-tisíc RTVS a TA3.