Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
TASR
6. apríla 2024, 13:25
Čas čítania 1:07

Instagram aj Facebook budú označovať špecifický typ obsahu vytvorený AI. Používateľov chce chrániť pred rizikami

Kategória:
Tech
Uložiť Uložené

Spoločnosť Meta bude od mája označovať obsah, ktorý vyprodukovala umelá inteligencia.

Americká spoločnosť Meta začne od mája označovať zvuky, obrázky a videá generované umelou inteligenciou (AI). Snaží sa takto svojich používateľov i vlády chrániť pred rizikami takzvaných deepfakes.


Obrázky a zvuky zmanipulované umelou inteligenciou, ktoré inak neporušujú pravidlá sociálnych sietí, sa už nebudú odstraňovať. Namiesto toho – aby sa zbytočne nenarúšala sloboda prejavu – sa budú označovať a zasadzovať do kontextu.


Tieto zmeny prichádzajú ako reakcia na kritiku zo strany dozornej rady spoločnosti Meta, ktorá nezávisle posudzuje jej rozhodnutia o moderovaní obsahu.


Dozorná rada vo februári požiadala spoločnosť Meta, aby urýchlene prepracovala svoj prístup k zmanipulovaným médiám vzhľadom na obrovský pokrok v AI a jednoduchosť manipulácie s médiami do vysoko presvedčivých deepfakes.


Varovanie rady prišlo v čase obáv z nekontrolovaného zneužívania aplikácií využívajúcich umelú inteligenciu na produkovanie a šírenie dezinformácií, a to najmä v súvislosti s prezidentskými voľbami v Spojených štátoch i dôležitými udalosťami a voľbami v iných krajinách.

Špecifické označenie

Nové štítky Made with AI budú identifikovať obsah vytvorený alebo zmenený pomocou AI vrátane videí, zvukov a obrázkov. Výraznejšie označenie sa použije i pri obsahu, ktorý predstavuje vysoké riziko zavádzania verejnosti.


Tieto nové techniky označovania súvisia s dohodou, ktorú vo februári uzavreli veľké technologické giganty a aktéri AI s cieľom zasiahnuť proti manipulovanému obsahu, ktorý má oklamať voličov. Meta, Google a OpenAI sa už dohodli na použití spoločného štandardu identifikátora, ktorý by označoval obrázky generované ich aplikáciami AI.


Meta uviedla, že jeho zavedenie sa uskutoční v dvoch fázach, pričom označovanie obsahu generovaného umelou inteligenciou sa začne v máji 2024 a odstraňovanie zmanipulovaných médií na základe starých pravidiel sa skončí v júli.


Podľa nového štandardu zostane na platforme aj obsah manipulovaný pomocou AI, pokiaľ neporušuje iné štandardy komunity – napríklad tie, ktoré zakazujú nenávistné prejavy alebo ovplyvňovanie volieb.

Ilustračná fotografia..
Ilustračná fotografia.. Zdroj: Unsplash/Solen Feyissa/na voľné použitie
Domov
Zdieľať
Diskusia