Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
6. apríla 2024 o 13:25
Čas čítania 1:07

Instagram aj Facebook budú označovať špecifický typ obsahu vytvorený AI. Používateľov chce chrániť pred rizikami

Kategória:
Tech
Uložiť Uložené

Spoločnosť Meta bude od mája označovať obsah, ktorý vyprodukovala umelá inteligencia.

Americká spoločnosť Meta začne od mája označovať zvuky, obrázky a videá generované umelou inteligenciou (AI). Snaží sa takto svojich používateľov i vlády chrániť pred rizikami takzvaných deepfakes.


Obrázky a zvuky zmanipulované umelou inteligenciou, ktoré inak neporušujú pravidlá sociálnych sietí, sa už nebudú odstraňovať. Namiesto toho – aby sa zbytočne nenarúšala sloboda prejavu – sa budú označovať a zasadzovať do kontextu.


Tieto zmeny prichádzajú ako reakcia na kritiku zo strany dozornej rady spoločnosti Meta, ktorá nezávisle posudzuje jej rozhodnutia o moderovaní obsahu.


Dozorná rada vo februári požiadala spoločnosť Meta, aby urýchlene prepracovala svoj prístup k zmanipulovaným médiám vzhľadom na obrovský pokrok v AI a jednoduchosť manipulácie s médiami do vysoko presvedčivých deepfakes.


Varovanie rady prišlo v čase obáv z nekontrolovaného zneužívania aplikácií využívajúcich umelú inteligenciu na produkovanie a šírenie dezinformácií, a to najmä v súvislosti s prezidentskými voľbami v Spojených štátoch i dôležitými udalosťami a voľbami v iných krajinách.

Špecifické označenie

Nové štítky Made with AI budú identifikovať obsah vytvorený alebo zmenený pomocou AI vrátane videí, zvukov a obrázkov. Výraznejšie označenie sa použije i pri obsahu, ktorý predstavuje vysoké riziko zavádzania verejnosti.


Tieto nové techniky označovania súvisia s dohodou, ktorú vo februári uzavreli veľké technologické giganty a aktéri AI s cieľom zasiahnuť proti manipulovanému obsahu, ktorý má oklamať voličov. Meta, Google a OpenAI sa už dohodli na použití spoločného štandardu identifikátora, ktorý by označoval obrázky generované ich aplikáciami AI.


Meta uviedla, že jeho zavedenie sa uskutoční v dvoch fázach, pričom označovanie obsahu generovaného umelou inteligenciou sa začne v máji 2024 a odstraňovanie zmanipulovaných médií na základe starých pravidiel sa skončí v júli.


Podľa nového štandardu zostane na platforme aj obsah manipulovaný pomocou AI, pokiaľ neporušuje iné štandardy komunity – napríklad tie, ktoré zakazujú nenávistné prejavy alebo ovplyvňovanie volieb.

Ilustračná fotografia..
Ilustračná fotografia.. Zdroj: Unsplash/Solen Feyissa/na voľné použitie
Domov
Zdieľať
Diskusia