Video, ktoré tieto zábery obsahovalo, už niekto vymazal.
- Ministerstvo informatizácie spustilo kampaň na podporu Programu Slovensko. Andrej Kmeťo zo štúdia IDEAS & INNOVATIONS však upozornil na to, že zábery, ktoré ministerstvo použilo, sú z Ruska.
- Štyri spoty opisujú Slovensko ako úžasnú krajinu na život, zatiaľ čo sa na obrazovke zobrazuje aj ruská príroda.
- Kmeťo na sociálnej sieti píše, že ilustračné zábery sú z verejne dostupnej databázy.
- Zatiaľ čo mala mediálna kampaň obsahovať štyri spoty, práve video, na ktoré Kmeťo upozornil, niekto odstránil.
Citát: „Ako mali u Mečiara bilbordy ‚Krajina nášho srdca‘ so Švajčiarskom a dorobeným Kriváňom, tak majú u Rašiho ‚Krajinu, kde sa staráme o regióny‘ so zábermi z Ruska. Švajčiarsko sa ešte dá odpustiť s tabuľkou čokolády v ústach, ale z Ruska s jeho vojnou v susednom regióne je nechuť,“ napísal Kmeťo.
Širší kontext: Cieľom tejto kampane, ktorá pobeží vo verejnoprávnych aj v súkromných médiách, je podľa rezortu oboznámiť verejnosť s Programom Slovensko a zvyšovať tak povedomie o pozitívnom prínose a spravodlivom investovaní eurofondov poskytovaných EÚ.
MIRRI ako riadiaci orgán Programu Slovensko má povinnosť plniť tento cieľ a zohľadňovať informačné a komunikačné úlohy v súlade s politikou EÚ, čo vyplýva nielen z požiadaviek Európskej komisie, ale aj z komunikačnej stratégie na obdobie 2021 - 2027.