Ľudia napriek tomu radšej kupujú staršie ojazdené vozidlá. Dôvodom sú vysoké ceny nových vozidiel aj neistota na trhu.
Priemerný vek osobných áut na Slovensku sa blíži k 15 rokom, čo znamená nielen vyššie riziko nehôd, ale aj väčšiu záťaž pre životné prostredie. Staršie autá nemajú moderné bezpečnostné technológie a pri haváriách sú oveľa nebezpečnejšie.
Podľa štúdie zo Španielska autá staršie ako 15 rokov tvoria 44 % smrteľných nehôd a riziko úmrtia v nich je až 2,2-násobne vyššie ako v moderných vozidlách, informujú Autoviny.
Zrýchlená obnova vozidiel sa však v súčasnosti javí ako nereálna. Ceny nových áut od roku 2019 vzrástli o takmer 40 %, dostupnosť je obmedzená a mnohí vodiči váhajú medzi benzínovými, naftovými, hybridnými a elektrickými modelmi. Výsledkom je, že namiesto mladších jazdených vozidiel si vodiči kupujú autá staršie ako 15 či dokonca 20 rokov.
Štát zatiaľ výraznejšiu pomoc pri obnove vozidiel neposkytuje. Kým napríklad v Španielsku fungoval projekt Renove, ktorý podporoval výmenu vozidiel, u nás podobný program neexistuje.