Odhad začiatku výstavby by sme mohli poznať na konci leta.
Diaľničný tunel Branisko sa má nakoniec predsa dočkať druhej dopravnej rúry. Zámer jeho vybudovania figuruje v aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry.
„Pre druhý profil D1 Beharovce – Branisko máme aktuálne vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky pravej tunelovej rúry,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Kedy sa začne s výstavbou, je zatiaľ otázne. V súčasnosti prebieha tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Jeho vyhodnotenie očakáva NDS koncom leta. „V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania,“ doplnila Žgravčáková.
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a dnes má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. V prevádzke je od roku 2003 a priemerne cezeň za 24 hodín prejde 16 000 vozidiel. Je súčasťou úseku a nachádza sa na severovýchode Slovenska medzi okresmi Levoča a Prešov.
