Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
7. septembra 2023 o 10:05
Čas čítania 1:54

Parkovanie na chodníkoch v Bratislave po 1. októbri nezmizne. Takto reagujú mestské časti, niekde chodníky celkom zrušia

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Parkovaniu na chodníkoch ani po 1. októbri tak úplne neodzvoní.

Ani po 1. októbri, keď vstúpi do platnosti novela zákona o cestnej premávke, nezmiznú autá zo všetkých chodníkov na území mestských častí v Bratislave.

Na niektorých z nich parkovanie zlegalizujú, môže sa tiež stať, že niekde bude chodník zrušený. Samosprávy nevylučujú ani zjednosmernenie niektorých ulíc. Chodníková novela prináša zákaz parkovania na chodníkoch, pokiaľ to nebude dovolené dopravným značením.

Ružinov parkovanie na chodníkoch niekde ponechá 

„Približne polovica Ružinova vyriešená je, lebo máme rezidentské zóny, kde je možné parkovať len na vyhradených miestach. Na zvyšných uliciach a sídliskách to musíme riešiť doplnkovým značením.“

Ide o niekoľko tisícok miest, pričom na približne polovici z nich by mohla mestská časť umožniť parkovanie aj naďalej, keď to príslušné úrady povolia. Parkovanie na chodníkoch mestská časť umožní, ak existuje alternatívny chodník a bezpečnosť premávky to dovolí.

Petržalka zohľadní miestne návyky

Pri príprave projektov organizácie dopravy zohľadňuje samospráva miestne návyky a tam, kde to situácia umožní a krajský dopravný inšpektorát dovolí, bude povoľovať parkovanie príslušnou dopravnou značkou.

Blížiaci sa dátum takzvanej chodníkovej novely nie je pre nás šibeničný. Do jeho účinnosti by sme mali mať legálne parkovacie miesta. Vrátane vhodných lokalít chodníkov tam, kde sa na pôvodný účel nevyužívajú, a tam, kde ich šírka umožňuje sčasti aj parkovanie vozidiel, v drvivej väčšine prípadov ošetrené príslušným zvislým aj vodorovným dopravným značením,“ povedala pre hovorkyňa Petržalky Mária Halašková.


Nové Mesto plánuje novú organizáciu dopravy

Projekty organizácie dopravy s častým použitím značky povoľujúcej parkovanie na chodníkoch pripravuje aj Nové Mesto.

„Kroky smerujú k maximalizácii počtu legálnych parkovacích miest, ktoré budú v súlade s technickými normami a nebudú ohrozovať chodcov,“ povedala Veronika Bauch, poverená vedúca referátu komunikácie. Do budúcnosti plánuje mestská časť parkovacie miesta skôr regulovať, nie výrazne meniť ich počet.

Podunajské Biskupice vidia riešenie v jednosmerkách

Starosta Podunajských Biskupíc Roman Lamoš pripomína, že sídliská boli budované s parkovacími kapacitami zodpovedajúcimi vtedajšej situácii, „nafúknuť“ ulice nevedia. Riešenie situácie vidí v zjednosmernení niektorých ulíc. „Takto vieme zachovať pre tieto lokality rádovo desiatky parkovacích miest, ktoré by za normálnych okolností museli byť pri obojsmernej premávke zrušené,“ napísal na sociálnej sieti.

Karlova Ves nevylučuje rušenie chodníkov

Snahou Karlovej vsi nie je len chrániť chodcov, ale myslieť aj na vodičov. „Pri spracovávaní projektov dopravného značenia sa musíme držať pravidiel a aj zvažovať, kde je zachovanie parkovania na chodníkoch akceptovateľné, kde sa prípadne zruší chodník, ak to je možné,“ podotýka vedúca oddelenia dopravy Jana Španková.

Rača pripomína status quo

Tam, kde to normy umožňujú, povoľuje parkovanie na chodníkoch v správe mestskej časti aj Rača. Starosta Michal Drotován poukazuje na to, že veľa vozidiel parkuje nelegálne aj v súčasnosti, zmenou zákona sa na tom nič nezmení a bude sa tak parkovať na vlastné riziko aj naďalej.

„Treba uviesť, že parkovanie osobných vozidiel je v prvom rade súkromný, nie verejný problém. Neexistuje nič také ako povinnosť obce budovať parkovacie mesta. Napriek tomu sa Rača snaží v rámci pozemkových a finančných možností budovať aj parkovacie miesta,“ podotýka Michal Drotován.

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia. Zdroj: TASR/Jaroslav Novák
Domov
Zdieľať
Diskusia