Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
18. novembra 2023 o 11:06
Čas čítania 1:42

Ľudia kupujú na Vianoce menej hračiek. Toto sú dôvody

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Počas nadchádzajúcich sviatkov bude pre rodiny najdôležitejšie jedlo na stole, nie hračky.

Obľúbený Santa Claus bude mať možno tento rok prázdnejšie sane, keďže spotrebitelia v USA aj v Európe pri nákupoch uprednostňujú potraviny a základné položky. Uviedli to svetoví výrobcovia hračiek a odborníci z odvetvia. 


Spotrebitelia na celom svete zápasia s vysokou infláciou a pomalým hospodárskym rastom. Očakáva sa, že tohtoročná vianočná nákupná sezóna, ktorá sa začína čiernym piatkom na konci novembra, bude zvlášť náročná pre maloobchodníkov, ktorí predávajú iné ako základné tovary.

Ohrozené sú bábiky Barbie aj obľúbené tamagoči 

Bábiky Barbie, akčné figúrky Transformers a autá Hot Wheels sú stále na vrchole zoznamu detských želaní, mnohí rodičia si ich však tento rok nemôžu dovoliť. „Najdôležitejšie pre ľudí počas týchto sviatkov bude mať na stole jedlo pre rodinu,“ povedal Isaac Larian, generálny riaditeľ výrobcu bábik Bratz MGA Entertainment.


Výrobcovia hračiek Hasbro a Mattel už tiež varovali pred slabšími predajmi. A konečné výsledky by mohli byť ešte horšie, ako sa očakáva, uviedli pre agentúru Reuters manažéri štyroch výrobcov hračiek a experti.


Larian odhaduje, že globálne vianočné tržby jeho firmy budú v porovnaní s minulým rokom nižšie o 10 až 12 %. Aj Nic Aldridge, riaditeľ spoločnosti Bandai, ktorá vyrába virtuálne zvieratá tamagoči, sa domnieva, že tohoročný odbyt pred Vianocami bude slabší ako minulý rok. Predpovedá aj ďalšie znižovanie cien, keďže maloobchodníci sa snažia zbaviť starších produktov.


V očakávaní nižšieho dopytu a v dôsledku nadmerných zásob si mnohí maloobchodníci tento rok objednali menej produktov ako zvyčajne. To však tiež znamená, že produkty, po ktorých je dopyt, sa môžu rýchlo vypredať. Čierny piatok poskytne maloobchodníkom prvý náhľad.

Trh s hračkami klesol, no môže na poslednú chvíľu ožiť 

Dovoz hračiek do USA klesol za tri mesiace do konca augusta 2023 v dolárovom vyjadrení medziročne o 32 % podľa údajov firmy Panjiva zo S&P Global Market Intelligence. To je zvyčajne kľúčové obdobie z hľadiska objednávania vianočných zásob. Dodávky po mori, merané počtom kontajnerov, sa v septembri znížili o 8 %.


„Trh s hračkami po celý rok klesá,“ skonštatoval Florian Sieber, generálny riaditeľ nemeckého výrobcu hračiek Simba. Dopyt zo strany spotrebiteľov v Európe je nižší ako minulý rok, a pritom už minulý rok bol v porovnaní s predchádzajúcim rokom slabší, dodal Sieber.


Podľa Frédérique Tuttovej z dátovej firmy Circana však predaj hračiek môže na poslednú chvíľu ožiť. Za prvých deväť mesiacov 2023 síce klesol medziročne o 7 % v krajinách, ktoré sleduje, ale očakáva, že tri týždne pred Vianocami sa zvýši.


„Na hračky budú vyčlenené nejaké peniaze,“ poznamenal Jerry Storch, generálny riaditeľ poradenskej spoločnosti Storch Advisors a bývalý generálny riaditeľ spoločností Toys-R-Us a Hudson 's Bay Co. „Ale je to realita, že tento rok sa nepredá toľko hračiek ako minulý rok,“ dodal.

Domov
Zdieľať
Diskusia