Stavbu tento týždeň skontrolovalo vedenie rezortu dopravy.
Práce na obchvate Ružomberka výrazne pokročili, diaľničný tunel Čebrať má hotové sekundárne ostenie, informovali o tom z odboru komunikácie ministerstva dopravy. V južnej rúre tunela je betonáž už ukončená, v severnej bude hotová na konci novembra.
„Je to výborná správa, dosiahli sme významný míľnik. To, že sa dokončili práce na sekundárnom ostení, znamená, že sa môžu začať práce na vozovke a inštalácii technológií,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž mladší.
Okrem betonáže pokračujú práce na odvodnení tunela, sekundárnom ostení v prepojkách tunela a zároveň ukladajú vrstvy vozovky. Minister so štátnymi tajomníkmi si pozrel aj stavbu oporných múrov, ktoré museli vybudovať z dôvodu zosuvov. Tie v minulosti spôsobili, že časť diaľnice vrátane tunela museli preprojektovať.
Nabudúce treba podľa Ráža venovať viac pozornosti geologickým prieskumom a prípravnej fáze. „Ukazuje sa, že šetrenie na príprave, ktoré je v stovkách tisíc eur, pre nás na konci dňa znamená predraženie v stovkách miliónov,“ zhodnotil.
Okrem tunela dokončujú aj ostatné výstavby na trase budúcej diaľnice
Na stavbe pracuje denne približne 500 robotníkov. Okrem tunela na trase budúcej diaľnice dokončujú práce na oporných a tzv. zárubných múroch. Pracuje sa napríklad aj na kruhových objazdoch a násypoch pod budúcou vozovkou či úprave svahov.
Tunel Čebrať je súčasťou úseku diaľnice D1 Ivachnová – Hubová, ktorý je aktuálne vo výstavbe a bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc.