Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Barbora Fábryová
4. apríla 2024 o 8:18
Čas čítania 2:02

Obchodná inšpekcia stiahla z trhu nebezpečný výrobok. Zistila až 22 nedostatkov

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

SOI odporučila výrobok nepoužívať.

Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje na nebezpečný výrobok, ktorý ohrozuje ľudský život a zdravie. Elektrické vozidlo značky Hecht má až 22 nedostatkov. Ide o vozidlo kategórie L1e-B značky Hecht COCIS, typ CP-1. Vyrobila ho spoločnosť HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED so sídlom v Hongkongu.

„Hrozí riziko poranenia hlavy, trupu, krčnej chrbtice, hrozba pomliaždenia končatín. Potenciálne nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom,“ píše SOI na webovej stránke

Spotrebiteľom odporučila, aby prestali výrobok používať, a stiahla ho z predaja. „Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku, alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“ dodala.

Toto sú príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky:

  1. Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
  2. Brzdové obloženie na vozidle nezodpovedá brzdovému obloženiu uvedenému v osvedčení o typovom schválení vozidla.
  3. Kontrolka poruchy bŕzd je použitá na signalizáciu aktivácie bŕzd – kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
  4. Indikovaná rýchlosť na rýchlomere je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
  5. Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo „1“, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
  6. Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
  7. Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
  8. Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
  9. Vozidlo môže ísť na vlastný pohon neosvetlené.
  10. Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
  11. Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácii výrobcu.
  12. Limity širokopásmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
  13. Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
  14. Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  15. Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  16. Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
  17. Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn.: vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
  18. Vozidlo je schopné nečakane sa rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
  19. Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
  20. Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, pri ktorom nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1 mm drôt). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
  21. Systém na prichytenie stojana nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
  22. V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojana.
SOISOI
Zobraziť galériu
(2)
Domov
Zdieľať
Diskusia