SOI odporučila výrobok nepoužívať.
Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje na nebezpečný výrobok, ktorý ohrozuje ľudský život a zdravie. Elektrické vozidlo značky Hecht má až 22 nedostatkov. Ide o vozidlo kategórie L1e-B značky Hecht COCIS, typ CP-1. Vyrobila ho spoločnosť HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED so sídlom v Hongkongu.
„Hrozí riziko poranenia hlavy, trupu, krčnej chrbtice, hrozba pomliaždenia končatín. Potenciálne nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom,“ píše SOI na webovej stránke.
Spotrebiteľom odporučila, aby prestali výrobok používať, a stiahla ho z predaja. „Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku, alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“ dodala.
Toto sú príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky:
- Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
- Brzdové obloženie na vozidle nezodpovedá brzdovému obloženiu uvedenému v osvedčení o typovom schválení vozidla.
- Kontrolka poruchy bŕzd je použitá na signalizáciu aktivácie bŕzd – kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
- Indikovaná rýchlosť na rýchlomere je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
- Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo „1“, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
- Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
- Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
- Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
- Vozidlo môže ísť na vlastný pohon neosvetlené.
- Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
- Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácii výrobcu.
- Limity širokopásmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
- Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
- Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
- Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
- Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
- Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn.: vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
- Vozidlo je schopné nečakane sa rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
- Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
- Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, pri ktorom nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1 mm drôt). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
- Systém na prichytenie stojana nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
- V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojana.