S komplikáciami sa môžu stretnúť dôchodcovia, ktorí dostávajú peniaze na účet manžela/manželky.
V prípade, ak nemá slovenský občan svoj vlastný účet v banke, môže prijímať dôchodky na účet manžela alebo manželky. Ak majiteľ účtu umrie, môžu nastať komplikácie v podobe zablokované bankového účtu.
Dôchodcovia môžu v takomto prípade vyplniť tlačivo s názvom Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke a požiadať tak poisťovňu o zasielanie dôchodku na iný bankový účet. Problémom je však to, že Sociálna poisťovňa začne dôchodky na nový účet vyplácať až po troch mesiacoch od prijatia žiadosti.
Slovenskí seniori sa môžu tomuto scenáru vyhnúť tým, že osoba, ktorá využíva možnosť zasielania dôchodkov na účet manžela/manželky, môže poslať žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok. Žiadosť musí potvrdiť manželka alebo manžel, ktorému peniaze na účet chodia, a zároveň ju ešte pred doručením Sociálnej poisťovni musí potvrdiť banka.
Dôchodok nie je možné posielať na účty rodinných príslušníkov, len na účet manžela alebo manželky. Rovnako nie je možné posielať dôchodok na účet osobe mimo rodinného zväzku, akou je napríklad opatrovník.