Čo sa deje: Všeobecná zdravotná poisťovňa informuje, že jej klienti sa stávajú obeťou podvodných praktík s súvislosti s prepoisťovaním.
- Štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) upozorňuje na podvodné konanie a nekalé praktiky v súvislosti s prepoisťovaním. Zároveň vyzýva verejnosť na ostražitosť.
- Ivana Linetová z oddelenia komunikácie informovala, že finanční agenti najčastejšie oslovujú poistencov emailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch.
- Súčasťou ich praktík je napríklad šírenie zavádzajúcich tvrdení o poskytovaní zdravotnej starostlivosti či finančnej kondície poisťovne.
Prečo je to dôležité: Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím. Neférové konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí.
Citát: „Evidujeme aj prípady zavádzania pri podpise prihlášky, keď je poistencom tvrdené, že ide napríklad len o anketu, a nemajú vedomosť o tom, že podpisujú zmenovú prihlášku. Objavili sa tiež prípady nátlaku, keď sú klienti nútení k okamžitému podpisu prihlášky,“ povedala.
Širší kontext: Zdravotná poisťovňa v tejto súvislosti vyzýva verejnosť na opatrnosť. Pred prípadnou zmenou zdravotnej poisťovne odporúča overiť si pravdivosť tvrdení v klientskych pracoviskách VšZP či v call centre. V prípade, že sa poistenec stal obeťou nekalého prepoisťovania, prípadne takéto podozrenie nadobudol, mal by sa obrátiť na najbližšiu pobočku VšZP.
Prečítaj si aj tieto články: