Skvalitnením svojich elektronických služieb poisťovňa reaguje na narastajúci dopyt po online informáciách.
Sociálna poisťovňa rozširuje možnosti svojich internetových služieb. Vylepšenia sa týkajú klientov, ktorí využívajú Elektronický účet poistenca (EUP), ktorým chce zjednodušiť viaceré kroky. V súčasnosti ich je už niečo cez 300-tisíc.
Po novom si v ňom môžu sami zaevidovať zmenu adresy počas PN, bez nutnosti kontaktovania pobočky. Druhou novinkou je sprístupnenie záložky na sledovanie vyplácania príspevkov pre obecných policajtov.
Jednoduchá zmena adresy počas ePN
Nová funkcia v Elektronickom účte poistenca umožňuje klientom Sociálnej poisťovne jednoducho zmeniť adresu pobytu počas práceneschopnosti (ePN) online. Doteraz bolo nutné túto zmenu nahlásiť priamo v pobočke písomne, avšak teraz ju môžu poistenci zrealizovať z pohodlia domova.
Stačí, ak si v časti „Nemocenské poistenie“ zvolia záložku „ePN – Elektronická práceneschopnosť“, vyplnia povinné údaje o novej adrese a zmenu potvrdia. Klient určí aj dátum, odkedy sa na nej bude zdržiavať a môže doplniť detaily ako číslo bytu či označenie zvončeka, aby bola nová adresa jasne identifikovateľná. Takto zaevidovaná adresa sa automaticky stane platnou.
Prehľad o príspevkoch pre obecných policajtov
Špecifickou skupinou, ktorej sa majú aktualizácie služieb týkať, sú zamestnanci obecnej polície. „Sociálna poisťovňa myslí aj na obecných policajtov, ktorí od tohto roku môžu po splnení zákonných podmienok získať príspevok za prácu v obecnej polícii,“ tvrdí poisťovňa. Títo poistenci môžu vo svojom účte nájsť novú záložku, ktorá im umožňuje sledovať stav konania o príspevku a detaily o vyplácaní.
V časti „Konanie o príspevku za prácu v obecnej polícii“ získajú prehľad o svojich žiadostiach, pričom po otvorení detailu vidia informácie o stave spracovania, dátume zaevidovania žiadosti a o prípadných zmenách, ako je schválenie či prerušenie konania. V záložke „Prehľad vyplatených príspevkov“ môžu sledovať dátumy a výšky jednotlivých platieb.
„Sociálna poisťovňa do EUP kontinuálne pridáva ďalšie užitočné funkcionality, ktoré zlepšujú informovanosť klienta a umožňujú mu pohodlnú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou. Obe novinky mu v online prostredí zvyšujú komfort a odbremeňujú ho od zdĺhavejšieho vybavovania si svojich záležitostí v kamenných pobočkách Sociálnej poisťovne v jednotlivých regiónoch Slovenska,“ uviedla sa poisťovňa na svojom webe.