Švédsky reťazec H&M čelí slabému rastu tržieb a výraznému poklesu zisku, pričom ani výhľad na marec nie je priaznivý.
Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. kvartáli obchodného roka 2024/2025 tržby 55,33 miliardy SEK (5,10 miliardy eur), čo predstavuje medziročný rast o 2 %. Napriek tomu výsledky mierne zaostali za očakávaniami analytikov, ktorí predpokladali 55,9 miliardy SEK. Spoločnosť zaznamenala rast najmä v západnej, južnej a východnej Európe, pričom významný podiel tvorili online nákupy.
Napriek rastu tržieb sa zisk H&M prudko prepadol. Čistý zisk za 1. kvartál klesol na 590 miliónov SEK oproti 1,24 miliardy SEK v predchádzajúcom roku. Prevádzkový zisk sa znížil z 2,08 miliardy na 1,2 miliardy SEK a marža klesla z 3,9 % na 2,2 %. Dôvodom vraj boli rozsiahle zľavy, vyššie investície do marketingu a nepriaznivé externé faktory.
H&M tiež pokračuje v optimalizácii predajných miest, pričom počet obchodov klesol na 4213, čo je najmenej od roku 2016. Výhľad na 2. kvartál nie je priaznivý, keďže za marec firma očakáva rast tržieb len o 1 %, čo je výrazne menej než 4 % v rovnakom období minulého roka.
