Spoločnosť tak reaguje na sťažnosti pasažierov, ktorí požadujú pokojnú a bezproblémovú leteckú dopravu.
Ryanair, najväčšia nízkonákladová letecká spoločnosť v Európe, zavádza pokutu 500 eur pre pasažierov, ktorých nevhodné správanie povedie k ich vyvedeniu z lietadla. Týmto krokom reaguje na požiadavky klientov, ktorí očakávajú pokojné a načasované cestovanie bez zbytočných prerušení, ktoré občas spôsobuje malý počet problematických cestujúcich.
Pokuta bude predstavovať len časť následkov. Ryanair plánuje od takýchto cestujúcich požadovať aj náhradu za škody prostredníctvom občianskoprávneho konania. Spoločnosť zdôrazňuje, že sa zaviazala riešiť nedisciplinované správanie pasažierov v prospech ostatných cestujúcich a posádky.
Ryanair pripomína, že rušivé správanie v obmedzenom priestore lietadla je neprijateľné. Hovorca Ryanairu dúfa, že proaktívny prístup spoločnosti bude pôsobiť ako odstrašujúci prostriedok. „Dúfame, že náš proaktívny prístup bude pôsobiť ako odstrašujúci prostriedok na odstránenie neprijateľného správania na palube našich lietadiel.“
