Dôvodom je plánovaná technická údržba.
Zákazníci doručovacej služby Packeta musia počítať s dočasným výpadkom služieb. Firma oznámila plánovanú odstávku systémov, ktorá ovplyvní takmer všetky jej funkcionality – vrátane výdajných miest, Z-BOXov a mobilnej aplikácie.
Podľa oficiálnych informácií zverejnených na webstránke Packety sa údržba začne v sobotu 28. júna o 20:00 a potrvá približne do nedele 29. júna do 8:00. V tomto čase nebude možné podať ani vyzdvihnúť zásielky cez Z-BOXy či aplikáciu, a dočasne nebudú dostupné ani niektoré služby pre výdajné miesta a e-shopy.
Počas plánovanej odstávky systémov kuriérskej služby Packeta bude dočasne nedostupných viacero kľúčových funkcií a služieb:
- Mobilná aplikácia Packeta nebude funkčná – používatelia si nebudú môcť vyzdvihnúť zásielky zo Z-BOXov, vytvárať nové zásielky, zobrazovať heslá, uhrádzať dobierky ani vyhľadávať výdajné miesta.
- Z-BOXy nebude možné otvoriť cez aplikáciu – balík si bude možné prevziať len manuálnym zadaním kódu na klávesnici.
- Výdajné miesta nebudú prijímať zásielky a nebude možné platiť kartou. Vyzdvihnutie balíka po zadaní hesla bude dostupné, no dobierku bude možné uhradiť len v hotovosti.
- Sledovanie zásielok (trasovanie) bude počas odstávky úplne nedostupné.
- Vyhľadávač výdajných miest bude fungovať len čiastočne, bez aktuálnych dát.
- Služby pre e-shopy, ako napríklad API prístupy, vytváranie zásielok či klientska sekcia, budú takisto nedostupné.
Packeta ubezpečuje, že zásielky v Z-BOXoch zostanú počas odstávky nedotknuté. Balíkom, ktorým by v sobotu skončila úložná doba, sa automaticky predĺži lehota do nedele 23:59.
Výdajné miesta otvorené počas víkendu budú môcť balíky vydávať po zadaní hesla a prijímať dobierky v hotovosti cez núdzovú aplikáciu. Počas výpadku môžu byť používatelia z appky odhlásení, no po obnovení sa môžu znovu prihlásiť.
