Kanály začali byť dostupné v Spojených štátoch vo februári, členovia redakcie Refresheru ich majú k dispozícii od dnešného dňa.
Instagram prichádza s ďalšou novinkou, ktorá poteší najmä tvorcov obsahu. Takzvané komunikačné kanály (broadcast channels v angličtine) fungujú ako jednosmerný informačný chat. Influenceri, značky či napríklad organizátori podujatí ho môžu využiť na komunikáciu so zákazníkmi, v chate môžeš pridávať reakcie na správy (napríklad srdiečko) a hlasovať v anketách.
Verejný kanál pre najvernejších fanúšikov
V princípe novinka pripomína aplikáciu Telegram alebo rýchly newsletter. Podľa príkladov, ktoré uvádza Instagram, sa dajú tieto verejné kanály využiť napríklad počas podujatí (dostaneš aktuálne informácie o priebehu festivalu) alebo jednoducho na každodenný kontakt s fanúšikmi, s ktorými chcú tvorcovia či značky budovať vzťah.
K novinke ti zrejme budú prichádzať aj notifikácie. Tie prídu podľa Instagramu len raz, keď kanál vznikne a prvýkrát ťa doň pozvú. Pozvanie môžeš odmietnuť a pozvánku do kanála môžeš šíriť aj v storkách alebo cez pozývací link.
Tvorcovia, ktorí už majú aktivovanú možnosť predplatného, si môžu vytvoriť komunikačný kanál výhradne pre predplatiteľov.
Ak sa do kanálov pridáš, všetky nájdeš na rovnakom mieste, ako máš správy. Podobnú možnosť už predstavil aj Messenger, v ktorom sa tieto hromadné chaty nazývajú komunitnými.