O nových pravidlách rozhodol nemecký súd.
Cestujúci v leteckej preprave, ktorých lety boli v Nemecku zrušené, sa budú môcť sami rozhodnúť, kedy využijú bezplatný náhradný let, a nebudú pritom musieť platiť žiadne dodatočné poplatky. Jedinou podmienkou je, aby boli v požadovanom termíne dostupné voľné miesta. V utorok o tom rozhodol spolkový súdny dvor.
Súd sa zaoberal sťažnosťou proti spoločnosti Lufthansa, ktorá na jar 2020 z dôvodu pandémie nového koronavírusu zrušila množstvo letov. Keď si dvaja cestujúci chceli o niekoľko mesiacov neskôr znova rezervovať let, Lufthansa od nich požadovala príplatok.
Spotrebitelia teraz majú jasno
Združenie na ochranu práv spotrebiteľov proti konaniu spoločnosti podalo sťažnosť. Súdy nižšej inštancie žalobu zamietli. Spolkový súdny dvor rozhodnutie prehodnotil a leteckému prepravcovi zakázal v budúcnosti postupovať rovnakým spôsobom.
Združenie spotrebiteľov Verbraucherzentrale rozhodnutie privítalo. Prianie cestujúceho je pre určenie času náhradnej prepravy rozhodujúce, ak sú voľné miesta, uviedol člen predstavenstva združenia Wolfgang Schuldzinski. Spotrebitelia teraz majú jasno v dôležitej principiálnej otázke, dodal.