Predplatným sa Meta snaží podriadiť Európskej únii.
Spoločnosť Meta ponúka používateľom Instagramu a Facebooku možnosť mesačného predplatného. Zákazník bude mať v prípade zaplatenia svoje sociálne siete úplne bez reklamy, informuje na oficiálnom blogu Meta.
Predplatné bude stáť mesačne 9,99 eura pre web a 12,99 eura pre aplikácie iOS a Android. Predplatné sa bude do 1. marca 2024 vzťahovať na všetky účty, ktoré sú prepojené s Facebookom v Centre účtov používateľa. Od 1. marca však už bude za každý ďalší účet účtovaný poplatok vo výške 6 a 8 eur.
Nové predplatné Meta zaviedla, aby sa podriadila regulačnej politike Európskej únie. Tie v súčasnosti kontrolujú, ako firmy narábajú s osobnými údajmi používateľov a využívajú ich na zacielenie reklamy.
Bezplatná verzia naďalej zostane
Pokiaľ sa používateľ rozhodne, že si nechce zakúpiť verziu bez reklamy, svoje sociálne siete môže používať tak ako doteraz. „Ak sa rozhodnete naďalej bezplatne používať naše produkty, vaša skúsenosť zostane rovnaká – a táto skúsenosť bude naďalej podporovaná nástrojmi a nastaveniami, ktoré sme vytvorili, aby sme ľuďom umožnili ovládať ich reklamy,“ píše sa na blogu.