Samosprávy hovoria o robení rozdielov medzi západom a východom.
Na východe krajiny Slovenské železnice plánovali vďaka deviatim novým nízkopodlažným elektrickým vlakovým súpravám posilniť vlakovú dopravu, dostali však len jednu. Zvyšných osem zostalo na západe a podľa železničiarov ich využívajú na trasách v Trnave a okolí.
ZSSK tvrdí, že moderné vlakové súpravy, známe ako Panter, v efektívnom využívaní na východe Slovenska momentálne okliešťujú aj rekonštrukcie na východných trasách, informuje RTVS.
Ministerstvo dopravy uvádza, že sa zmenili podmienky na prevádzku na niektorých východných tratiach a vlakom tak chýba potrebný systém. Keď sa však rekonštrukcie skončia, približne o rok sa na východ vrátia nové moderné vlaky, tvrdí rezort.
Hnev východniarov
K situácii sa vyjadril aj líder KDH Milan Majerský, ktorý je zároveň predsedom Prešovského samosprávneho kraja. S rozhodnutím železníc nesúhlasí a hovorí o „rane pod pás“ pre východniarov. Primátor mesta Veľký Šariš Viliam Kall tvrdí, že takto sa budú len ťažko odbúravať rozdiely medzi jednotlivými regiónmi.
Podľa hovorcu ZSSK Dominika Dreveckého v rozložení ani vo veku vozidiel medzi regiónmi Slovenska nie sú rozdiely. Uvádza, že na východe Slovenska jazdia moderné klimatizované vynovené vozne a ucelené jednotky.