Za celý rok minuli na reklamu na Facebooku najviac strany Smer a PS.
Slovenská pobočka Transparency International na Facebooku zmapovala, koľko peňazí na reklamu aktuálne míňajú politické strany. Rebríčku výdavkov za máj suverénne kraľuje OĽaNO, ktoré násobne prekonáva stranu odídencov Demokrati, ale výrazný náskok má aj pred druhým KDH, treťou SaS či štvrtým Progresívnym Slovenskom.
Tisícka denne pre Matoviča
„Masívna online kampaň Matoviča odštartovala v apríli. Za posledných 30 dní do nej OĽaNO investovalo 23 500 eur, čo je najviac spomedzi všetkých politických strán. Za prvý májový týždeň to bolo 5 600 eur, čo v praxi znamená denný sponzoring statusov za takmer tisícku. Na transparentnom účte OĽaNO pritom nevidíme nič, Matovič ho zatiaľ nevyužíva,“ píše organizácia na svojej stránke.
Demokrati Eduarda Hegera, ktorí nemajú k dispozícii žiadny finančný príspevok za uplynulé voľby, za posledný mesiac do Facebooku investovali necelých 1 200 eur. Minulý týždeň však výrazne pridali a zaplatili si reklamu za 1 500 eur.
Na porovnanie, KDH prostredníctvom oficiálneho profilu, ale aj profilu jej predsedu Milana Majerského do reklamy na Facebooku za posledných 30 dní investovalo viac ako 13 000 eur a za posledný týždeň až 4 000 eur.
Za celý rok podľa odhadov Meta na reklamu míňal najviac Smer, ktorý za sponzorované príspevky zaplatil celkovo okolo 77 000 eur. Hneď po ňom nasleduje Progresívne Slovensko s celkovými výdavkami vo výške 53 000 eur.