Polícia pripomína, že medzi platbou pri samoobslužnej pokladni a klasickej pokladni nie je žiadny rozdiel.
Policajti vyvrátili ďalší hoax, ktorý sa rozšíril na sociálnej sieti Facebook. Profil neznámej ženy vo svojom statuse písal o tajnom nariadení pre zamestnancov Tesca, ktorí údajne dostali príkaz neobsluhovať ľudí pri pokladniach. Polícia preto oslovila obchodný reťazec, informuje na sociálnej sieti.
„Facebookový účet ‚Janka Olešová‘ zverejnil správu týkajúcu sa reťazca Tesco. Vraj majú zamestnanci príkaz zhora neobsluhovať ľudí pri pokladniach a donútiť ich používať tie samoobslužné. Podľa autorky príspevku vám tak údajne môžu zablokovať účet,“ priblížili v príspevku.
Žiadna absolútna kontrola nehrozí
Policajti sa preto obrátili na spoločnosť Tesco, ktorá rýchlo vyvrátila falošnú správu o príkaze pre zamestnancoch.
„Pásové, ako aj samoobslužné pokladnice slúžia iba na skenovanie a evidenciu tovaru pri nákupe podľa platnej legislatívy, aby mohlo dôjsť k platbe za produkty. Obidva typy pokladní sú z tohto hľadiska rovnaké a nemajú schopnosť získavať osobné dáta zákazníkov. Pri našom podnikaní vždy dodržiavame platné právne predpisy a v prípade zavádzajúcich informácií, ktoré poškodzujú dobré meno spoločnosti Tesco, neváhame využiť všetky dostupné legálne prostriedky na našu obranu,“ uvádza v oficiálnom stanovisku PR manažérka spoločnosti Tesco Mária Zerzanová.
Polícia pripomína, že medzi platbou pri samoobslužnej pokladni a klasickej pokladni nie je žiadny rozdiel. „Nič navyše nemusíte nikde zadávať. Žiadnej absolútnej kontroly sa preto netreba báť,“ uzavreli v príspevku s tým, že ak chceš platiť pri pokladni s personálom, kedykoľvek môžeš zamestnancov predajne požiadať o otvorenie takejto pokladne.