Ak dôchodcovi chodí penzia na účet manžela či manželky, môžu nastať komplikácie.
Ak občan na Slovensku nemá zriadený vlastný účet v banke, na ktorý by mu chodil dôchodok, môže peniaze prijímať cez účet manžela či manželky. Treba si však dávať pozor, pretože ak majiteľ účtu umrie, nastanú komplikácie v podobe zablokovaného bankového účtu, informuje Užitočná Pravda.
Ako v tomto prípade postupovať?
Existuje tlačivo s názvom Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke. Po jeho vyplnení môže pozostalý požiadať Sociálnu poisťovňu o zasielanie dôchodku na nový účet. Takúto zmenu však nie je možné vykonať hneď. Dôchodok začne prichádzať na novozriadený účet až po troch mesiacoch od prijatia žiadosti Sociálnou poisťovňou. Počas troch mesiacov sa daná osoba k peniazom nedostane.
Ako sa dá tomuto scenáru predísť?
Osoba, ktorá nemá vlastný bankový účet a využíva účet svojho manžela či manželky, môže poslať „Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok“. Táto žiadosť musí byť podpísaná manželom alebo manželkou (podľa toho, na čí účet budú peniaze prichádzať) a následne potvrdená bankou. Spomínanú možnosť ponúka každá banka. Po tomto úkone je potrebné doručiť žiadosť Sociálnej poisťovni.
Dôchodok nie je možné posielať na účty rodinných príslušníkov, len na účet manžela alebo manželky. Tiež nie je možné posielať dôchodok na účet osobe mimo rodinného zväzku, akým je napríklad opatrovník.