Nové opatrenia by mali platiť od jari 2024.
Markíza aj JOJ posúvajú zákaz preskakovania reklám v televíznom archíve, ktorý mal platiť od 1. februára, upozorňuje portál Živé.
Zákaz pretáčať reklamy v archíve bude platiť od 1. apríla 2024 na kanáloch Markízy Doma, Dajto a Markíza Krimi. V televízii JOJ bude platiť tento zákaz od 1. mája 2024. Novinka mala platiť od začiatku februára 2024, dátum platnosti však posunuli obe komerčné televízie.
Ľudia nebudú povinní sledovať celú dĺžku reklamnej prestávky, ale len 3 minúty z nej. Po tomto čase bude sledovateľnom televízneho archívu umožnené zvyšok reklám pretočiť. Cieľom novinky sú vyššie príjmy z reklamy.
Komerčné televízie umožnia pretočiť aspoň časť z reklamnej prestávky, inak by hrozilo, že by diváci vo veľkom prestali využívať služby poskytované archívom.