Organizácia Transparency International Slovensko hodnotila šesť prezidentských kampaní.
Organizácia Transparency International Slovensko zverejnila analýzu kampaní prezidentských kandidátov. Podľa hodnotenia má najtransparentnejšiu a „najčistejšiu“ kampaň Ivan Korčok (90 %). Druhé najlepšie výsledky má Štefan Harabin (73 %) a pozitívne ohodnotili aj Krisztiána Forra (70 %).
Najhoršie hodnotenie získal Peter Pellegrini (30 %), ktorý podľa organizácie nedostatočne informuje o financovaní kampane. Andrej Danko (43 %) vedie podľa analýzy kampaň s výhradami, pretože neuvádza dostatočné informácie o financovaní. O pár percent vyššie hodnotenie získal kandidát Ján Kubiš (45 %), ktorý nedostatočne informuje o svojom financovaní a o transparentnosti účtu.
Podľa organizácie má Ivan Korčok deficity v informovaní o kampani v rámci označovania inzercie, komunikácie s voličmi a majetkovým priznaním. Štefan Harabin okrem nedostatočnej informovanosti o kampani zaostáva aj s opisovaním výdavkov a identifikácie outdoorovej kampane. Krisztián Forró udáva nedostatočné informácie o financovaní kampane a o majetkovom priznaní.
Hodnotenie transparentnosti pozostávalo z troch kategórií, a to transparentný účet, financovanie kampane a informovanosť o kampani. „Do hodnotenia transparentnosti zaradila šesť kampaní, pri ktorých výdavky ku dňu hodnotenia prekročili hranicu 20-tisíc eur, čo sú štyri percentá z limitu výdavkov 500-tisíc eur platiaceho pre prezidentské voľby,“ uvádzajú na webe.