Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Aneta Gospičová
14. marca 2024, 16:37
Čas čítania 0:42

Peter Pellegrini má najmenej transparentnú kampaň. Najlepšie výsledky získal Ivan Korčok a Štefan Harabin

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Organizácia Transparency International Slovensko hodnotila šesť prezidentských kampaní.

Organizácia Transparency International Slovensko zverejnila analýzu kampaní prezidentských kandidátov. Podľa hodnotenia má najtransparentnejšiu a „najčistejšiu“ kampaň Ivan Korčok (90 %). Druhé najlepšie výsledky má Štefan Harabin (73 %) a pozitívne ohodnotili aj Krisztiána Forra (70 %).

Najhoršie hodnotenie získal Peter Pellegrini (30 %), ktorý podľa organizácie nedostatočne informuje o financovaní kampane. Andrej Danko (43 %) vedie podľa analýzy kampaň s výhradami, pretože neuvádza dostatočné informácie o financovaní. O pár percent vyššie hodnotenie získal kandidát Ján Kubiš (45 %), ktorý nedostatočne informuje o svojom financovaní a o transparentnosti účtu.

Podľa organizácie má Ivan Korčok deficity v informovaní o kampani v rámci označovania inzercie, komunikácie s voličmi a majetkovým priznaním. Štefan Harabin okrem nedostatočnej informovanosti o kampani zaostáva aj s opisovaním výdavkov a identifikácie outdoorovej kampane. Krisztián Forró udáva nedostatočné informácie o financovaní kampane a o majetkovom priznaní. 

11. apríla 2024, 16:30 Čas čítania 4:29 Alagič aj Végh sa sťažujú, že pre názor prišli o kšeft: Je na značkách, s kým chcú spolupracovať, hovorí odborník Alagič aj Végh sa sťažujú, že pre názor prišli o kšeft: Je na značkách, s kým chcú spolupracovať, hovorí odborník

Hodnotenie transparentnosti pozostávalo z troch kategórií, a to transparentný účet, financovanie kampane a informovanosť o kampani. „Do hodnotenia transparentnosti zaradila šesť kampaní, pri ktorých výdavky ku dňu hodnotenia prekročili hranicu 20-tisíc eur, čo sú štyri percentá z limitu výdavkov 500-tisíc eur platiaceho pre prezidentské voľby,“ uvádzajú na webe.

Peter Pellegrini.
Peter Pellegrini. Zdroj: TASR/Jakub Kotian
Domov
Zdieľať
Diskusia