Minister vnútra svoj kanál propagoval na prokremeľských kanáloch vedome.
- Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok si zaplatil reklamu na svoj telegramový účet na dezinformačných kanáloch, informuje denník SME.
- Reklama sa objavila na kanáli Ľuboša Blahu, Mimi Šrámovej či v Hlavných správach a Hlavnom denníku a aj na oficiálnom Telegrame strany Smer-SD.
- Nie je jasné, koľko kampaň na Telegrame stála. Strana Hlas-SD na otázky denníka nereagovala.
Prečo je to dôležité: Tým, že minister platí reklamu na dezinformačných kanáloch, nepriamo podporuje šírenie falošných informácií. Ďalším problémom je, že proruské kanály často fungujú ako nástroje zahraničného vplyvu, ktoré sa snažia destabilizovať iné krajiny.
Citát: „Pokiaľ iní politici majú záujem inzerovať na mojom kanáli, je to dôkazom toho, že môj telegram je úspešný,“ reagoval Ľuboš Blaha.
Širší kontext: Inzerent si sám zvolí, na ktorých kanáloch chce svoj účet propagovať. Minister vnútra si preto musel vedome vybrať aj dezinformačné a prokremeľské kanály. Telegramové účty majú za reklamu 50 % z reklamy. Šutaj Eštok ich tak finančne podporil. Rovnako podporil aj stranu Smer-SD a Ľuboša Blahu.
Matúš Šutaj Eštok na svojom Telegrame preklápa obsah z ostatných sociálnych sietí. Aktuálne má na kanáli viac ako 10-tisíc fanúšikov.
Prečítaj si aj tieto články: