Okrem reklám sa chystajú aj prémiové kanály s exkluzívnym obsahom.
Spoločnosť Meta po prvýkrát umožní zobrazovanie reklám na platforme WhatsApp, ktorá je s viac ako 3 miliardami aktívnych používateľov mesačne najpopulárnejšou četovacou aplikáciou na svete. Reklamy sa budú zobrazovať výhradne medzi statusmi a nezasiahnu do súkromných konverzácií. O novinke informoval denník Financial Times.
Zavádzanie reklamy je odpoveďou na záujem viac ako 200 miliónov firiem, ktoré aplikáciu aktívne využívajú. Podľa viceprezidentky pre obchodnú komunikáciu Nikily Srinivasan chce WhatsApp zároveň zachovať súkromie používateľov – ak niekto nevyužíva sekciu so statusmi, reklamy sa mu nezobrazia.
Pribudnú aj platené kanály
WhatsApp okrem reklám plánuje aj zavedenie platených kanálov s prémiovým obsahom, ktoré si používatelia budú môcť predplatiť. Menšie firmy a značky si tak budú môcť za poplatok zvýšiť viditeľnosť svojich kanálov.
Hoci WhatsApp sa dlhé roky bránil reklamám – ešte v roku 2023 vedenie zavádzanie inzercie popieralo a spoluzakladateľ Brian Acton zdôrazňoval heslo „Žiadne reklamy! Žiadne hry! Žiadne triky!“ – Meta teraz tvrdí, že našla rovnováhu medzi monetizáciou a ochranou súkromia.
Spoločnosť zároveň ubezpečuje, že samotné správy, hovory či statusy zostávajú šifrované. Cielenie reklám bude založené len na základných údajoch ako lokalita, jazyk zariadenia či interakcie s verejným obsahom.
