Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
5. mája 2023 o 13:13
Čas čítania 1:00

Na Slovensku zatiaľ dlhoočakávaný tunel za 2 miliardy nepostavia. Zverejnili rozhodnutie

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené
Na Slovensku zatiaľ dlhoočakávaný tunel za 2 miliardy nepostavia. Zverejnili rozhodnutie
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová, marianka.sk

Potreba razenia tunela Karpaty takmer za dve miliardy eur nie je preukázaná.

Potreba razenia tunela Karpaty v masíve Malých Karpát takmer za dve miliardy eur nie je preukázaná. Vyhlásil to Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) a upozornil, že ani dnes sa nedá jasne povedať, aká má byť finálna podoba tunela a kedy by sa mal postaviť.

Analytici vo svojom hodnotení projektu upozornili, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zverejnila pôvodnú štúdiu z roku 2009. Podľa ÚHP nie je možné vyhodnotiť, či sa tento projekt oplatí, keďže súčasný preferovaný variant vo zverejnenej štúdii posudzovaný nebol. „Zverejnená štúdia z roku 2009 je neaktuálna a nevyplýva z nej jasná potreba, ako a kedy diaľnicu D4 dostavať,“ spresnili analytici.

NDS chce podľa ÚHP namiesto poriadnej analýzy a vypracovania štúdie pokračovať v dlhoročnej príprave tunela a plánuje vynaložiť 23 miliónov eur na dokumentáciu na územné rozhodnutie. „Na prípravu je pritom dosť času. Podľa transeurópskej dopravnej siete je povinnosť dokončiť diaľnicu do roku 2050 a ani podľa krajského plánu udržateľnej mobility nepatrí tunel Karpaty k najsúrnejším dopravným projektom,“ vyhlásili z útvaru.

26. júla 2024 o 16:23 Čas čítania 4:02 Baterkárni InoBat pomáha exminister Smeru Hudák, využil aj pozíciu v Európskej investičnej banke. Milióny mala od štátu aj Bödöra Baterkárni InoBat pomáha exminister Smeru Hudák, využil aj pozíciu v Európskej investičnej banke. Milióny mala od štátu aj Bödöra

ÚHP odporúča držať sa schválených priorít pre cestné projekty a pripraviť štúdiu uskutočniteľnosti tak, ako to dokument definuje. Radí taktiež rozhodnúť o ďalšom pokračovaní projektu podľa výsledkov štúdie, od ktorých závisí aj zaradenie tunela do zoznamu priorít a následná príprava podľa investičného plánu rezortu dopravy.

Tunel Karpaty s dĺžkou 11,76 kilometra by mali vybudovať na trase Rača –Záhorská Bystrica. Má byť súčasťou obchvatu Bratislavy. Stavebné náklady sa odhadujú približne na 1,7 miliardy eur. Začiatok riešeného územia je severovýchodne od bratislavskej Rače. Vyústenie tunela sa plánuje severozápadne od obce Marianka.

Domov
Zdieľať
Diskusia